A 20 legszebb pucérkodás magyar filmben

2016.10.21. 23:16

Századik részéhez érkezett a Kamaszkorunk legszebb mellei című cikksorozatunk. A jubileumi alkalmat egy formabontó összeállítással ünnepeljük meg, ezúttal nem egy színésznőre koncentrálunk, hanem a magyar film legizgalmasabb meztelenkedéseit gyűjtöttünk össze. Sőt ezúttal az olvasóink véleményét is kikérjük. A cikk alján arról szavazhat, hogy önben melyik filmbéli pucérkodás hagyta a legmélyebb nyomot. A ruhái után idegesen kapkodó Dobó Kata? A homályos ablaküveg mögött vetkőző Kerekes Vica? Vagy a zuhany alól dacosan kilépő Jakab Julinak nincsen párja?

A rendszerváltás óta eltelt időszak női pucérkodásaiból választottuk ki azt a húszat, amelyek szerintünk a legemlékezetesebbek voltak. Szigorúak voltunk, csak olyan jelenetek kerülhettek be az összeállításba, amelyekben meztelenkedés van, szex viszont nincsen. Szavazzon a cikk végén a kedvencére!

Bordán Irén (A turné, 1994)

A turné vidéki haknisorozatra indult színházi társulatának bonvivánja (Benedek Miklós) egyik színésztársát próbálja becserkészni, nem is sejtve, hogy ezzel egy átverés áldozatává válik.

Az izgalmasan összevágott jelenetsorban Benedek Börcsők Enikő felé lépked, és próbálja mézes-mázos szófordulatokkal meghódítani. Mindezt a tükör előtt átöltöző Bordán Irén is végighallgatja. Mi még részesülünk a szerencsében, hogy láthatjuk a színésznőt meztelenül (neki a lánya szerepelt cikksorozatunkban), aki viszont az átvert, nőcsábász színész kedvéért viszont már biztosan nem fog megválni a ruháitól. 

Dobó Kata (A miniszter félrelép, 1997)

Vajon melyik magyar színésznőnek látta a legtöbb hazai néző a mellét? Ha a mozikra szűkítjük a kérdést, akkor biztosan Dobó Kata lesz a helyes válasz, ugyanis A miniszter félrelép-re 662 ezer jegy fogyott el – azóta sem aratott ekkora sikert magyar film.

Az akkor 23 éves színésznő egy csapásra sztár lett, mit sem számított, hogy az erotikus vígjátékot sejtető plakáthoz képest Dobó Kata csak futó pillanatokra vált meg teljesen felsőruházatától, szinte véletlenségből, a nagy rohanásban csúszott le róla a melltartó vagy a fürdőköpeny.

Egres Katinka (Megy a gőzös, 2007)

A fiatal színésznőnek első nagyjátékfilmjének első forgatási napján rögtön pucérkodnia kellett, ráadásul úgy, hogy eredetileg nem is ez volt megbeszélve. Először hálóingben merült el a tó vizében, de Koltai Róbert rendező rájött, hogy ez így nem életszerű, és arra kérte Katinkát, hogy hálóing nélkül úszkáljon.

Ebből az egészből a nézők, és persze Szabó Kimmel Tamás karaktere nyerte a legtöbbet, aki a bokrok mögül tátott szájjal leste ki Lakatos Böskét, a fürdőző, majd a vízből félmeztelenül kisétáló cigánylányt. 

Földes Eszter (Utolsó idők, 2009)

Éjszakai randevú, fiú hívja a lányt, kutyák ugatnak, a kabócák ciripelnek, de ezeket a vidéki környezethez illő zajokat csak sokadjára hallottam meg, hiszen a sötétből kilépett Földes Eszter, aki először kigombolta, majd ledobta magáról az inget.

A 2009-es Filmszemle legszebb mellének tulajdonosa legnagyobb sajnálatunkra azóta nem szerepelt több nagyjátékfilmben, viszont a Válótársak című tévésorozatban többször is elkápráztatta idomaival a nézőket.   

Gál Patrícia (VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan, 2014)

Reisz Gábor generációs remekművének egyik legviccesebb és legváratlanabb pillanatát hozta el az a rész, amikor az ügyetlenkedő Ferenczik Áron bepánikol egy bugyira vetkőzött lány látványától.

Gál Patrícia az ágyon végigfeküdve, kihívó pózban várja őt, a főszereplő azonban ahelyett, hogy odamenne hozzá, egy összefüggéstelen és egyre indulatosabb monológba kezd bele. Szegény lány, gondolom, mindent várt, csak ezt nem.

Gera Marina (Szabadesés, 2014)

A legtöbb filmes pucérkodást minimális stábbal forgatják, hogy minél kevésbé legyen kényelmetlen a színészek számára. Gera Marinának azonban úgy kellett fel és alá sétálnia egy lakásban, hogy közben egy öltönyös férfiakból álló kórust kerülgetett.

Gera a meztelenségével a karaktere kívülállóságát hangsúlyozta az abszurd humorú, rendkívül hatásos jelenetben. Ő csak egy trófea a férje szemében, amelyet most megmutat minden barátjának. Összeállításunkban ez az egyik legszokatlanabb pucérkodás, hiszen a magány érzését próbálja megjeleníteni.

Gregor Bernadett (Tibor vagyok, de hódítani akarok, 2006)

Gregor Bernadett úttörő volt a magyar meztelenkedés történetében: ő volt az első magyar színésznő, aki ruha nélkül mutatkozott a hazai Playboyban. A férfimagazinban a fáraó álmaként hivatkoztak rá, a 2006-os tinifilmben azonban már az örökké szexről fantáziáló kamaszok álomképét személyesítette meg.

A műfaj sablonjait követve a magabiztos bomba nőt váratlanul érdekelni kezdi a megszeppent srác, éjszakai fürdőzésre hívja, és a melle megmutatásával kínálkozik fel neki. Egy álom válhatott volna valóra, fürdőzés helyett azonban fontosabb volt a filmnek a romantikus tanulság sulykolása. Azért a jelenet végén a srácnak is leesik, hogy mit szalasztott el, és párszor beleveri a fejét egy oszlopba.

Hámori Gabriella (I Love Budapest, 2001)

Hámori Gabriella az Állítsátok meg Terézanyut címszereplőjeként vált ismertté Magyarországon, de a szerencsések már az I Love Budapest-ben felfedezhették törékeny szépségét, légies könnyedségét, huncut mosolyát. 

A film egyik rövid, de annál hatásosabb jelenetében egy tükör előtt ismerkedik a testével az álmodozásra hajlamos, naiv főszereplő. Yonderboi lebegős zenéjére egy művészi félkört tesz meg a kamera, és eközben komoly esély van rá, hogy ön is belehabarodik a komoly döntés előtt álló, blúzát kigomboló lányba.

Hegyi Barbara és Kéri Kitty (Kisvilma, 2000)

Mészáros Márta a saját gyermekkorát mesélte el a Kisvilmá-ban. Szülei a harmincas években kivándoroltak a Szovjetunióba, cserébe az apját kivégezték a sztálini tisztogatások idején, a fiatal Mészáros Márta a távoli Kirgizisztánban élt éveken át az anyjával – akit Hegyi Barbara alakít – és más emigráns családokkal.

Kéri Kitty egy spanyol nőt formál meg a filmben, aki a hatezer méter magasságot is elérő kirgiz hegyek előterében olyan tüneményes módon sétál ki a vízből, hogy az egy James Bond-filmben is elfért volna. 

Jakab Juli (Senki szigete, 2014)

Az eredetileg forgatókönyvíróként végzett Jakab Juli még a fát sem merte eljátszani egy középiskolai színdarabban, a Senki szigeté-ben viszont már ott tartott, hogy a meztelenséget fegyverként használva fagyasztotta belé a szót a bunkó módon viselkedő Mohai Tamásba.

A filmben tündérként viselkedő Julit zuhanyzás közben nem hagyja nyugton a srác, többszöri kérésre sem megy ki a fürdőszobából. Mit lehet ilyenkor tenni? A lány egy teljességgel váratlan és nagyon emlékezetes megoldást választ. Nagy adomány a magyar filmművészetnek, hogy Jakab Juli az írás mellett a kamera másik oldalán is egyre aktívabb.

Jordán Adél (Csak szex és más semmi, 2005)

Mi folyhat vajon egy színházi öltözőben? Az új évezred egyik legsikeresebb magyar vígjátéka szerint szexuális töltetű játszadozások gyakori terepe ez a legtöbbünk számára ismeretlen zug.

Jordán Adél teljesen átlátszó indokkal kopogtat át a gondterhelt Csányi Sándorhoz. Közeledésében az a legizgalmasabb, hogy egyáltalán nem leplezi, mit akar. Amikor meztelenül hajol ki a fürdőszobából, Csányi sem bírja tovább, és egy „ha menni kell, hát menni kell” arccal kezdi keresni a törülközőt.  

Kerekes Vica (Bakkerman, 2007)

„Hát nem egy Irénke” – jegyzi meg elismerőleg Badár Sándor, miközben a falu másik két alkoholistájával, Szőke Andrással és Gáspár Tiborral a vetkőző Kerekes Vicát kukkolja a Bakkerman című vígjátékban.

A pulcsi után lassacskán a melltartó és a bugyi is lekerül a színésznőről, a felajzott férfiak pedig egymással birkóznak, csak hogy a legjobb szögből nézhessék a tanítónőt. Kerekes Vica kivételes adottságait itt most csak egy homályos ablaküvegen keresztül lehet megcsodálni, legérzékibb meztelenkedéseit cseh filmekben követte el

Kiss Diána Magdolna (A nagy füzet, 2013)

A földöntúli ábrázatú, Sissy Spacekre hasonlító Kiss Diána Magdolna a rövid játékideje ellenére is egy sok árnyalatot felvonultató alakítással tette hozzá a magáét Szász János kegyetlen és szikár háborús drámájához.

A színésznő egy cselédlányt formált meg, aki a szexualitás világába próbálta bevezetni a főszereplő kiskamasz ikerpárt. Előbb levetkőzött előttük, majd becsalogatta a két gyereket a fürdővízzel teli dézsába. Emlékezetes és nyugtalanító jelenet, mivel végig kiérződik belőle, hogy a nő ezt sokkal inkább akarja, mint a bizalmatlanul figyelő gyerekek.

Félmeztelen modellek (Coming Out, 2013)

Egyedi és nagyon vicces jelentést kap Orosz Dénes vígjátékában a nőket tárgyiasító, melleikre fókuszáló nézőpont.

Csányi Sándor egy meleg rádiós műsorvezető megformálójaként azzal kénytelen szembesülni, hogy felizgatja őt a női test látványa. Először a thrillerekből átvett fogással döntve láthatjuk a világából kizökkentett főhőst és az őt zavarba ejtő meztelen fotókat, a mosolygósan, fedetlen keblekkel besétáló lányok látványa pedig már teljesen sokkolja.

Molnár Júlia (Szerelem utolsó vérig, 2002)

„Nézz rám, de ne úgy, mint egy kredencre!” – tolja a bizalmaskodó, tapló dumát Vajdai Vilmos fotósa, miközben Molnár Júliát táncolja körbe a fényképezőgépével. A színésznő testét szinte csak festék fedi, és hihetetlenül erotikus látványt nyújt annak ellenére is, hogy úgy néz ki, mintha sárban hempergett volna meg.

Molnár Júlia nem futott be nagy filmszínészi karriert (viszont modellként és stylistként sikeres lett), Dobray György alkotása után mindössze egy tévéfilmben szerepelt, de a Szerelem utolsó vérig táncosnőjeként alighanem sokak emlékezetében megmaradt.

Purt Kata (Liza, a rókatündér, 2015)

A szenzációs látványvilágú fekete komédiában csak pár másodpercre tűnt fel Purt Kata modell, de ez is elég volt ahhoz, hogy soha ne felejtsük el.

A csábítás magasiskoláját bemutatva anyaszült meztelenül vonul végig a hetvenes évek stílusában berendezett szobában, majd hetykén tesz egy félkört a forgós székben ülve. Akik többet akarnak ennél a rövidke részletnél, irány a modell Instagram-oldala, ahol gyakran oszt meg magáról merész képeket.

Szalay Mariann (Csajok, 1995)

A Csajok három rémisztően boldogtalan házasságban élő nő életét meséli el: Szalay Mariann Barbarája egy alkoholista festőművésszel él együtt, akiről már ebből a jelenetből is egyértelműen kiderül, hogy kibírhatatlan fickó.

A színésznő a kádon ül meztelenül, és a lábát borotválja „az esti bevetésre” készülve. Ez egy észvesztően erotikus jelenet is lehetne, de helyette a nyomorúság árad belőle: a László Zsolt által megformált férj szünet nélkül karattyol, majd hátulról kezdi el fogdosni a nőt. Csoda, hogy Barbara még nem golyózott be ettől a férfitól.

Tóth Orsi és Szandtner Anna (Szép napok, 2002)

A naturalizmustól és a polgárpukkasztástól sohasem ódzkodó Mundruczó Kornél a Szép napok-ban talált rá múzsájára, a törékeny, átható tekintetű Tóth Orsira. Közös munkáikban több sokkoló meztelenkedést is összehoztak, az alább látható jelenet viszont eltér ezektől, mivel akár még humorosnak is nevezhető.

„Most ez egy helyes kis punci vagy nagy?” – kérdezi a vele együtt zuhanyzó Szandtner Annától. A szexuális vonzalom legkisebb jele nélkül vizsgálgatja az egyik nő a másikat, és végül arra jutnak, hogy Tóth Orsinak szép puncija van.

Törőcsik Franciska (Napszúrás, 2009)

A Swing ambiciózus énekesnőjeként ismert Törőcsik Franciska rögtön a legelső filmszerepében levetkőzött. Egy intézetis lányt játszott el, aki az újonnan érkezett nevelőnőnek (Péterfy Bori) kínálja fel magát.

Horváth Lili rendező a Törőcsik által megformált 17 éves kamaszt érzelmileg teljesen éretlennek, testileg viszont nagyon tapasztaltnak jellemezte. A lány a testi közeledésről tudja egyedül, hogy arra biztosan támaszkodhat. Ruha nélkül, kihívóan dől neki a falnak, és valósággal nekiszegezi a kérdést Péterfynek: „Nem szeretné?”. Két rendkívül erős színészi alakítás teszi feszültté és drámaivá a Napszúrás című kisfilmet.

Ubrankovics Júlia (Majdnem szűz, 2008)

2007-ben végzett a Színművészetin, egy évvel később A tanú rendezőjének utolsó filmjében játszott főszerepet, olyan színésznagyságokkal együtt, mint Cserhalmi György, Máté Gábor vagy Székely B. Miklós. Alakításáért elnyerte a legjobb színésznőnek járó díjat a Filmszemlén.

Álomszerűen indult Ubrankovics karrierje, aki egy kurvaként dolgozó, majd a szexmunkás szerepből kitörő lányt alakított a Majdnem szűz-ben. A kiragadott részletben egyik régi kuncsaftját látogatja meg, akit gömbölyded mellei izgató látványával, illetve szavai erejével próbál meggyőzni arról,hogy jó ötlet megvenni több száz zenélő, piros esernyőt.  

A Kamaszkorunk legszebb mellei sorozat korábbi részeit itt találja.