Az év legemlékezetesebb pucérkodásai a moziban

2016.12.17. 21:17

2016-ban ismét rengeteg gyönyörű nő vált meg a ruháitól a mozivásznon. A szürke ötven árnyalata félénk sztárjából előbújt a dögös csábító, húszéves francia szépség invitálta éjszakai fürdőzésre Vincent Casselt, Penélope Cruz pedig bátorságból példát mutatva egy műtét következményeit vállalta fel. Erotikus, vicces, meghökkentő és megrázó meztelenkedések egyaránt kerültek az összeállításunkba.

Sonya Cullingford (A dán lány)

A brit táncművész sztriptíze kezdetben csak a korabeli díszletek miatt tűnhet szokatlannak. Egy gyertyákkal bevilágított, faborítású terem közepén veti le magáról a ruhákat – így nézett ki egy peepshow az 1920-as években. Mint már annyiszor, most is egy férfi fürkésző tekintetével azonosulhatunk. Eddie Redmayne azonban furcsa dolgot művel, amivel teljesen új jelentést ad a jelenetnek: elkezdi utánozni a nő mozdulatait. Mert hát kitől lessen el az ember eltúlzottan feminin mozdulatokat, ha nem egy sztriptíztáncosnőtől?!

A dán lány egy férfitestbe zárt nő, Lili Elbe életén alapul, aki felnőttkorában nemváltó műtéteken esett át. A sztriptíztáncost játszó Cullingford légies mozdulatait ebben a videóban lehet tovább csodálni.

Dakota Johnson (A Bigger Splash)

"Pillanatok alatt elcsábítja az embert" – írta kritikusunk A Bigger Splash-ről, és ezt a hatást jórészt a magát újból és újból felkínáló Dakota Johnsonnak köszönheti a film. Melanie Griffith és Don Johnson lányáról mindenkinek A szürke ötven árnyalata jut az eszébe, pedig ebben a napfényes noirban sokkal dögösebb és szexibb.

Átlátszó melltartóban lebeg a vízben, majd Michael Schoenaertsot próbálja kitartóan elcsábítani. Anyaszült meztelenül várja őt a tengerparton, majd, ha ez nem lenne elég egyértelmű jelzés, még le is fekszik a kövekre.

Murielle Telio (Rendes fickók)

Rendes fickók kezdőjelenete leírva sokkolónak tűnhet: az éjszaka közepén lezúg az úttestről és ripityára törik egy kocsi, a roncsok mellett haldokló nőt egy kisfiú fedezi fel. Megnézve azonban furcsa, egymással nehezen összeegyeztethető érzéseket (csodálkozást, zavarodott kuncogást) vált ki ez a rész, ugyanis a gondosan lemeztelenített Murielle Telio olyan pózban fekszik a földön, mintha egy Playboy-fotózáson lenne, a kisfiú pedig alig hisz a szemének, hiszen az apja ágya alól korábban elcsent férfimagazin címlaplányát ismeri fel a nőben.

A nő Misty Mountains művésznéven fut a filmben, ami egyrészt tökéletesen rámutat a kivételes testi adottságaira, másrészt rendkívül kreatív módon idézi meg A Gyűrűk Urá-t. Tolkien világában volt ugyanis egy magyarul Ködhegységnek hívott táj.

Lola Le Lann (Egy őrült pillanat)

Vincent Cassel a lehető legnevetségesebb indokokkal próbálja megúszni az éjszakai fürdőzést: öreg ő már ehhez, és egyébként is, medúzák vannak a vízben. Hülyén hangzik, de minden oka megvan a tiltakozásra, hiszen a nála harminc évvel fiatalabb Lola Le Lann hívja be a tengerbe, aki a férfi legjobb barátjának a lányát játssza.

Ordít a helyzetről, hogy ebbe nem szabad belemenni, de közben a virgonc Le Lann már le is dobta magáról a ruhákat, és anyaszült meztelenül hívja magához a férfit. Ártatlanságba burkolt, de igazából mesteri csábítást mutat be a fiatal színésznő.

Jena Malone, Abbey Lee és Bella Heathcote (Neon démon)

A Drive rendezőjének, Nicolas Winding Refnnek legújabb stílusorgiája a tizennyolc éves Elle Fanning mások által irigyelt, ártatlan szépségét hirdeti. A fiatal színésznő nem áll meztelenül a kamera elé, a hozzá képest veteránnak számító Jena Malone, illetve a modellkedést színészetre váltó Abbey Lee és Bella Heathcote viszont egy egészen bizarr jelenetben mutatkozik ruha nélkül.

Malone csurom véres arccal, vízben ázva figyeli, ahogy a két társa zuhanyozik, és vért mosnak le magukról. Később a nő meghökkentő tetoválásait is szemügyre vehetjük, amikor fedetlen keblekkel öntözi a virágokat, majd egy frissen kiásott sírban ejtőzik. A filmet záró képsor annyira meghökkentő, hogy azt inkább körül sem írjuk, mindenki fedezze fel magának a fenti videó végén.

Isla Fisher és Ellie Bamber (Éjszakai ragadozók)

Dühítő és sokkoló Isla Fisher és Ellie Bamber utolsó feltűnése Tom Ford thrillerében. Sokáig még ott bujkál a remény a Texasban utazó apában, hogy élve láthatja viszont elrabolt családját, ez azonban megrázó módon foszlik szerte, amikor a seriff odavezeti őt szerettei meztelen holttesteihez.

Egy kocka a szóban forgó jelenetből az Éjszakai ragadozók soundtrackjének borítójánForrás: UIP-Duna Film

Szemernyit sem kisebbíti a jelenet erejét, hogy ez a film fikciós szálában történik meg, vagyis egy regény lapjai elevenednek meg Amy Adams képzeletében. Az Éjszakai ragadozók-ban amúgy Jake Gyllenhaal és Aaron Taylor-Johnson is meztelenül mutatkozik, az utóbbi a verandára kihelyezett budin üldögél ruha nélkül a szabad ég alatt.

Rachel Brosnahan (Hétköznapi titkaink)

Egy srác néz be az ablakon, majd kopogtat az ajtón. Félszegen annyit mond, hogy a közelben járt, és gondolta, akkor már beugrik. Nem kell gondolatolvasónak lenni, hogy tudjuk, mi is járhatott Jesse Eisenberg fejében, és ezt az otthon pakolászó nő is hamar érzékelhette. Beszélgetnek, lassanként közelít a kamera, és egy hirtelen vágás után már túl is vannak a szexen.

Minden bizonnyal az európai rendezőnek, Joachim Triernek köszönhetjük, hogy az ágyból felkelő Brosnahan sokkal természetesebben viselkedik, mint azt az amerikai filmekben megszokhattunk: nem rántja magára rögtön állig a takarót, hanem megvillannak a mellei.

Az áldozatok A martfűi rémben

Sopsits Árpád rendező nem járt a finomlelkű nézők kedvében, kompromisszummentes naturalizmussal mutatta be a martfűi rém gyilkosságait, ezen belül az áldozatok kiszolgáltatottságát. A közönségnek is végig kell szenvednie, ahogy a kéjgyilkos levetkőzteti, megerőszakolja és megöli a kiszemelt nőket, az egyik áldozatának még a mellét is levágja.

Egyed Beáta A martfűi rém című filmbenForrás: Big Bang Media - Fotó: Szabó Adrienn

Csépai Eszterre, Kovács Olgára, Mészöly Annára és Sztarenki Dórára (bár helyette Egyed Beáta táncművész végezte a pucérkodást) hárult az a megterhelő feladat, hogy a sínek mentén, bozótosban vagy éppen egy teherautó ülésén hadakozzanak a sorozatgyilkossal. 

Penélope Cruz (Mama)

A szex és Lucia rendezőjének, Julio Medemnek legújabb drámájában tragikus átalakuláson megy keresztül Cruz. A film főszereplőjének daganatot találnak a mellében, a műtét után el kell fogadnia, és fel kell vállalnia a megváltozott testét, ha ismét teljes életet akar élni. Három felajzott férfi előtt vetkőzik le, akik előbb megrökönyödnek, de aztán fogadják a nő közeledését.

Pucérparti a Toni Erdmannban

Még májusban fedeztük fel Cannes-ban ezt a két és fél órás német csodát, és lelkesedésünk kitartott egészen az év végéig, hiszen a 2016 legjobb filmjeit összegző listánkon a tekintélyes harmadik helyet szerezte meg. Maren Ade alkotása rengeteg erénye mellett azzal is kitűnt az idei felhozatalból, hogy a legötletesebben használta a meztelenkedést a vásznon. Természetesen a film egyik csúcspontját jelentő fergeteges pucérpartiról beszélünk, amit sajnos nem tudunk megmutatni, de talán jobb is ez így, mert a film kontextusában sokkal hatásosabb, mint külön nézve. És hát a Toni Erdmann-t mindenkinek látnia kell.

Toni ErdmannForrás: Cirko Film

A cannes-i közönség többször tapsviharban tört ki a jelenetsor alatt, de a film magyarországi premierjén még a franciánál jóval visszafogottabb miskolci nézősereg is hatalmasat hahotázott ennél a résznél.