Meg fog lepődni, mi nem volt valódi az Érkezésben

Érkezés
Vágólapra másolva!
A tavalyi év legjobb sci-fijébe észrevétlenül simultak bele a digitális trükkök. Érdekfeszítő kisfilm készült az Érkezés vizuális effektjeiről, amiből kiderül például az is, hogy tankok és katonai dzsipek bérlésére nem sokat költött a produkció, de ha a szükség megkívánta, egy teljes erdőt is utólag raktak rá a képre.
Vágólapra másolva!

A mai hollywoodi filmeknél sosem tudhatjuk, hogy amit látunk, az valóságos vagy számítógépes trükk eredménye. A tavalyi év egyik legjobb filmje, az Érkezés ebben a tekintetben meglepően visszafogott volt ahhoz képest, hogy a földönkívüliekkel való első kapcsolatfelvételről szólt. Nem voltak benne gigantikus robbanások, nem dőltek össze benne városok, szóval a szokásosnál sokkal kevesebb olyan képsor volt benne, amiről rögtön tudható volt, hogy azt csak CGI-jal lehetett megalkotni.

Digitális trükkök az Érkezésben Forrás: OBLIQUE FX

A film digitális trükkjeiért az Oblique FX nevű cég munkatársai feleltek, akik most egy tanulságos videóban mutatták meg, mit adtak hozzá az Érkezés döntő részben helyszíni felvételeihez. A montanai katonai bázist tényleg felépítették, az viszont gondolom senkit nem fog meglepetésként érni, hogy a mellette lebegő, lencse alakú űrhajót teljes egészében számítógéppel alkották meg. Katonai helikoptereket és tankokat sem bérelt a produkció, helyette az utómunka során illesztették be őket a képekbe.

Eddig semmi meglepő nincsen, de a videóból kiderül, hogy számos más dolgot is CGI-jal oldottak meg. Engem az az apróság döbbentett meg a legjobban, hogy az egyik helyszíni jelenetben utólag megnövelték a fű hosszát.

A Slashfilm szerzője azt is felfedezte, hogy az Amy Adams által viselt narancssárga védőruha sem volt valós, a forgatáson fehér pólót viselve játszották el, hogy behatolnak az idegen űrhajóba. A számítógépes trükkök akkor a legjobbak, ha nem esnek túlzásba a használatukkal, és észrevétlenül simulnak bele a filmbe. Az Érkezés-nél pontosan ez történt.

Amy Adams az Érkezés című filmben Forrás: InterCom

Kíváncsian várjuk, hogy Villeneuve és csapata hogyan fogja megoldani a Szárnyas fejvadász 2049 látványvilágát, hogyan fog Budapestből egy jövőbeli metropoliszt varázsolni. A Screen Daily-nek azt nyilatkozta a rendező, hogy az Érkezés-hez hasonlóan, amennyire csak lehet, minimalizálni akarja a CGI használatát.

Ryan Gosling belép az MTV-székház aulájába a Szárnyas fejvadász 2049 című filmben Forrás: InterCom

„Meg tudom számolni az ujjaimon, hogy hányszor forgattunk green screen előtt" - mondta Villeneuve. "A színészek nem zöld háttér előtt sétáltak egész nap. A CGI egy fontos eszköze a háttér tökéletesítéséhez, a kép kibővítésének, de ami közvetlenül a színészek mellett van, annak minél valódibbnak kell lennie. Ha egy túlnyomórészt CGI-ból álló filmet nézek, elvesztem az érdeklődésem.”

Fogadjunk, nem szúrja ki a digitális trükköket!

A Sicarióban csak digitális vér fröccsen, utólag helyezték el a mexikói gengszterek testén a golyó ütötte lyukakat. A trükkök belesimulnak a filmbe, a videó nélkül nem tűnt volna fel, hogy az út szélén parkoló járművek nem is igaziak, és a kötélen lógó lefejezett hullák is zavarbaejtően élethűek.