A Ready Player One kétszeres Oscar-díjas operatőrének problémája van a filmmel

Janusz Kaminski
Vágólapra másolva!
A Ready Player One (kritikánk itt) operatőre, Janusz Kaminski szerint a szakma képviselőinek egyre kevesebb közük van a filmjeik képi világához. Szerinte nem egészen filmkészítés a munka, amit Steven Spielberg moziján végzett.
Vágólapra másolva!

A neves operatőrnek azzal van problémája, hogy napjainkban a sok CGI-használat és a digitális utómunkálatok miatt az operatőrök egyre ritkábban látják viszont a mozivásznon azokat a képeket, amiket a forgatáson fotografáltak.

A digitális érában már nem az kerül bele a kész filmbe, amit az operatőr felvesz, utómunkával világosabbra és sötétebbre lehet állítani a képet, vagy akár teljesen megváltoztatni.

Szerinte az operatőrök egyre kevésbé kontrollálják a filmjük képi világát, előzetes kreatív szándékaik gyakran elsikkadnak.

Janusz Kaminski Forrás: Gabriel Olsen/FilmMagic/Getty Images

- fogalmazott. Szerinte az operatőri szakma lényege, hogy

viszont ma már túlságosan manipulálhatóvá váltak a forgatott képek.

A Ready Player One szerinte jó film, mert Spielberg jó rendező, de frusztrálta, hogy csak a film azon jelenetein dolgozhatott, amelyek a valóságban játszódnak, az OASIS univerzumában történő dolgokat teljes egészében számítógéppel generálták.

- mondja a film képi világáról.