Átalakuló filmfogyasztási szokások: A Netflix jegyzi a legtöbb letöltést az első negyedévben

2020.04.03. 08:36

A Netflix jegyzi a legtöbb, 59 millió letöltést a YouTube, az Amazon Prime és a Disney+ előtt 2020 első negyedévében, de a felhasználók a YouTube's Kids streaming-szolgáltatón töltöttek el több időt ugyanezen időszakban a koronavírus-járvány feltartóztatására a világ számos országában márciusban elrendelt iskolabezárások nyomán.

A YouTube-on ugyanebben az időszakban 110 millió dollárt költöttek a felhasználók, ami a legmagasabb ilyen bevételt jelenti globálisan a streaming-szolgáltatók között - derül ki az Apptopia és a Braze elemzőcégek által kedden közzétett adatokból.
Az iparági jelentés nem részletezi, hogy hány órát töltöttek a felhasználók a streaming-szolgáltatások tartalmain, ám a YouTube Kids-et sorolta első helyre és a Netflixet a másodikra. Maga a YouTube áll a harmadik helyen.
Az adatok szerint az Amazon.com játék streaming-szolgáltatója, a Twitch szintén a legtöbbet letöltött mobilapplikációk között van globálisan, felhasználói mintegy 20 millió dollárt költöttek tartalmaira az első negyedévben.
A koronavírus-járvány és a korlátozó intézkedések nyomán világszerte mindennapossá vált otthoni munkavégzés az online játékok, streaming-szolgáltatások és kommunikáció fellendülését hozta, nyomást gyakorolva a streaming-szolgáltatók infrastruktúrájára és szolgáltatásaik sebességére.
A Zoom Video Communications szerda este jelentette be, hogy napi felhasználóinak száma több mint 200 millióra ugrott márciusban a múlt évi napi maximum 10 millióról.

A videó streaming-szolgáltatások használata a mobiltelefonokon 31 százalékkal növekedett márciusban az iparági jelentés szerint.