Egyre inkább a hétköznapok részévé válnak a streaming szolgáltatások

Vágólapra másolva!
Csaknem minden második magyar felnőtt használt vagy használ jelenleg is fizetéses tartalomszolgáltatást. A VoD-ot (Video on Demand) a reklámmentessége, rugalmassága és széles kínálata miatt egyre többen kedvelik meg. Ez derül ki többek között abból a reprezentatív kutatásából, amelyet a Nemzeti Filmintézet megbízásából a Kantar-Hoffmann készített.
Vágólapra másolva!

A tévénézés Magyarországon egyelőre még a legkedveltebb tartalomfogyasztási módnak számít, a felnőtt lakosság 94%-a szokott tévézni a kutatás szerint – 81% heti rendszerességgel. Ugyanilyen arányban (94%) azonban már ingyenes online videókat is megtekintünk, csak valamivel ritkábban – a heti rendszeresség az online videók esetében 77%-os. A tévécsatornák műsorait ingyenes online felületen a magyarok 71%-a követi.

A felnőtt lakosság csaknem fele (47%) vesz vagy vett már igénybe előfizetéses tartalomszolgáltatást, amikor egy havi díjért cserébe korlátlanul nézhet filmeket, sorozatokat az adott szolgáltató kínálatából.

Viszonylag sokaknak épült ez be a mindennapjaiba, 29% heti rendszerességgel használ ilyen szolgáltatást. Az online elérhető, fizetős filmkölcsönzők, amelyeknél korlátlan havi használat helyett egy film megtekintéséért fizetünk, egy kicsit kevésbé népszerűek: 29% próbálta már és 11% használja ezeket legalább hetente.

Az úgynevezett streaming szolgáltatások előfizetői minden korosztályban megtalálhatók. Egyedül a 60 év felettieknél alacsonyabb az arányuk (11%), az összes többi korcsoportban 20-25%-os. Jellemző még rájuk, hogy legalább középfokú végzettséggel rendelkeznek, és nincsenek a megélhetésüket veszélyeztető anyagi problémáik. Nem igaz azonban, hogy egy streaming előfizetés amolyan fővárosi úri huncutság lenne: a legnagyobb arányban (38%) kisvárosokban élők élnek ezzel a lehetőséggel. Talán éppen azért körükben legnépszerűbb ez a szolgáltatás, mert bár mutatkozik igényük a filmújdonságok megismerésére, a kisvárosi közegben erre kevesebb lehetőségük adódik.

A kutatást a Nemzeti Filmintézet felkérésére a Kantar-Hoffmann készítette nemrég, 800 fő online megkérdezésével. A minta reprezentatív a 15 éves vagy idősebb magyar lakosságra.

A november 19-én Filmio néven induló, új online videótár előkészítése keretében készült a kutatás.