A számos rangos nemzetközi díjat nyert észak-macedón-magyar-belga filmalkotás, a Fűzfa december 20-án egy, a rendezővel készült interjúval együtt debütál a Távmoziban. 

Milcho Manchevski legújabb filmje a Nemzeti Filmintézet támogatásával és a Pioneer Pictures közreműködésével készült, és tavaly mutatkozott be a római filmfesztiválon, majd több rangos díjat is elnyert: például a Cinequesten a legjobb játékfilm lett dráma kategóriában, a Mostra de Valencia Fesztiválról az Ezüst Pálmát hozta el, a Fantasportón Manuel De Oliveira-díjjal tűntették ki, a november 6-i Raindance Fesztiválon pedig Manchevski megkapta a legjobb rendezésért járó díjat. A film jelenleg az Európai Filmdíj egyik várományosa a legjobb film, a legjobb rendezés, a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában, továbbá Manchevski alkotása a hivatalos macedón Oscar-nevezés a legjobb nemzetközi film kategóriájában.A mély vizuális és érzelmi hatást keltő macedón filmrendezők sorába tartozó Manchevski már a velencei Arany Oroszlánt '94-ben elhozó Eső előtt elkészítésével bizonyította, hogy az igazi moziélményt nyújtó filmek mellett kötelezte el magát.

A mű sikeréhez jelentősen hozzájárultak a fontos pozíciókat betöltő magyar stábtagok, úgymint Dobos Tamás (operatőr), Szakács Györgyi (jelmeztervező), Kund Barbara (maszkmester), Tóth László (fővilágosító), Csepregi Gergő (focus puller), Szále Ferenc gyártásvezető, Józsa László (associate producer), Major Csaba (hangmérnök), valamint Kemény Ildikó és Peták Eleonóra producerek.

A Fűzfa egy többrétegű, fikciós utazás a termékenység és a terméketlenség útvesztőiben. A nézőt hosszú útra viszi a 17. század kuruzsló és mitikus megtermékenyítő rituáléitól kezdve a napjainkban megosztó témának számító adoptálás és abortusz kérdéséig.

A film, amelynek központi szimbóluma a fűzfa, a szerelem és bizalom három egymásba fonódó etűdje. Egy középkori faluban élő meddő pár, Milan és Donka balladai történetét Branko, a taxisofőr és a tiszta lelkű Rodna szerelmi drámája követi, akik szintén a fogantatás nehézségeivel, majd ikreik elvesztésével kényszerülnek megküzdeni. A harmadik történet főszereplője Rodna nővére, Bojana, akinek örökbefogadási kálváriáját és az azzal járó lelki traumát kísérhetjük figyelemmel. A történetekben a babona és a szegénység együtt jár a lojalitással, a reménnyel és az élet mindenek feletti szeretetével.

A film hazánkban december 20-án egy exkluzív interjúval egybekötött premierrel mutatkozik be a Budapest Film forgalmazásában, a Távmoziban.