Nemrég jelent meg Sharon Stone memoárja The Beauty of Living Twice címen, amiben a színésznő igen nyíltan ír arról, hogyan lett a kilencvenes évek Hollywoodjának szexikonja (egyben a filmtörténet egyik fő szexszimbóluma): a könyvből a Vanity Fair-nek exkluzívan kiadott részletből például kiderült, hogy szerinte átverték az Elemi ösztön legendás bugyi nélküli jelenetének felvételekor, illetve az is, hogy egy producere megpróbálta rávenni, hogy feküdjön le férfi színészpartnerével, hátha attól jobb lesz köztük a kémia. Sejtésünk szerint nem Michael Douglas az illető színész, mivel Stone kifejezetten tehetségtelen színészt emleget, és mivel a producer állítólag egy Ava Gardnerrel közös szexjelenetével dicsekedett, kutatásaink szerint Robert Evansre illik a leírás, a Sliver producerére, amit William Baldwin jegyzett férfi főszereplőként. Az emlékirat megjelenése kapcsán összeválogattuk Sharon Stone erotikus karrierjének fontosabb állomásait, azaz a filmeket, amikben megmutatta bájait.

Kibékíthetetlen ellentétek

A pályáját modellként kezdő színésznő 1980-ban debütált filmen a Woody Allen rendezte Csillagporos emlékek statisztaszerepe alkalmával, első filmes meztelenkedésére pedig 1984-ig kellett várni. A Kibékíthetetlen ellentétek című filmben Ryan O'Neal, Shelley Long, és Drew Barrymore szerepeltek, utóbbi kettőt Golden Globe-díjra is jelölték. Stone szerepe ma már roppantul önazonosnak tűnik, még ha ez nem is lehetett különösebben szándékos. Hot-dogot árul, amikor Ryan O'Neal karaktere egyengetni kezdi a színészi karrierjét, és közben otthagyja érte a feleségét. Stone első meztelenkedése pedig pont egy filmforgatás jelenetében látható: az alkotók szerint nincs kémia a színész és a színésznő között, és arra jutnak, hogy azért nincs, mert a nő a valóságban meztelen lenne. A rendező nem akar felnőtt korhatárt, de meggyőzik: "annyi a különbség, hogy működik-e a jelenet, vagy sem." Stone karaktere zokszó nélkül megmutatja a melleit: így tett később a színésznő is jópár alkalommal, sőt, jópár működő jelenet alkalmával.

 

Hideg acél

Az 1987-es Hideg acél című film fő érdekessége, hogy Mario Puzo (A keresztapa) lánya, Dorothy Ann Puzo rendezte máig egyetlen rendezéseként. Gyorsan feledésbe merült B-kategóriás film egy detektívről (Brad Davis), akinek megölik az apját, és nyomozása közben összeszűri a levet Sharon Stone szőke bombázójával. A film DVD-kiadásának egyik kritikája szerint ez a film meg sem jelent volna DVD-n, ha nem lennének láthatóak benne egy szexjelenet alkalmával Sharon Stone mellei (amelyek, biztos ami biztos, még a kiadvány előzetesébe is belekerültek).

 

Jackson, a vadállat

A Hideg acél című filmmel ellentétben, amiben Sharon Stone női főszerepet játszott, ezúttal csak másodhegedűs lehetett Vanity, az énekesnőből lett színésznő mögött. A Carl Weathers (Rocky, Ragadozó) nevével fémjelzett filmben Stone később gyilkosság áldozatává váló mellékszereplője egy gőzkabinban meztelenkedik, aminél Vanity jóval explicitebb szexjelenetet vállalt. Talán az egyetlen film ez az 1988-as alkotás, amiben valaki "túlmeztelenkedte" Sharon Stone-t, még ha Vanity aligha lehetett büszke erre, hiszen rövidesen a vallás felé fordult, majd egykori drogfüggősége eredményeként, öt éve 57 évesen meghalt (a filmben is drogost alakított).

 

Véres aréna

Az 1989-es spanyol-amerikai film Vicente Blasco Ibáñez regényének immár negyedik adaptációja, amiben Sharon Stone egy földbirtokos gazdag és persze gyönyörű lányát alakította, aki szerelmi háromszögbe keveredik Christopher Rydell becsvágyó matador főhősével és annak feleségével (Ana Torrent). Sharon Stone előbbivel jegyzi addigi karrierje legtöbb, leghosszabb és legexplicitebb szexjeleneteit, egy ízben például egy erdőben esnek egymásnak.

 

Az erőszak éve

A Véres aréna alkalmával Sharon Stone-nak éppúgy volt versenytársa a női főszerepért, mint Az erőszak éve című, John Frankenheimer rendezte 1991-es politikai thrillerben, amiben Valeria Golino is szerepelt a főhős, az amerikai író (Andrew McCarthy) szerelmeként. A film 1978-ban játszódik Rómában a Vörös Brigádok terrorizmusa idején, Sharon Stone pedig szexi fotóriportert alakít, és el is csábítja a főhőst egy, a tőle megszokottnál szemérmesebb szexjelenet erejéig.

 

Ollók

Ebben az 1991-es filmben volt először igazán domináns főszereplő Sharon Stone: nem csak a női főszerepet, hanem az abszolút főszerepet játszotta. Frank De Felitta rendezése egy Alfred Hitchcock munkásságát idéző pszichothriller, amiben Sharon Stone karaktere egy támadás traumájától próbál megszabadulni, miközben szerelmi háromszögbe keveredik, viszont ezúttal rá pályázik két ikerfivér (mindkét szerepben: Steve Railsback). Sharon Stone ebben a filmben a melleit mutatta meg egy rövid, de annál látványosabb jelenetben (aminek egy részlete a lenti előzetesbe is bekerült).

 

Cikkünk folytatódik, lapozzon!