Egy cowboy a teljes idegösszeomlás szélén - A kutya karmai közt

LE POUVOIR DU CHIEN - THE POWER OF THE DOG (2021) movie cinema filmstill film still Horizontal panoramic FILM WESTERN
LE POUVOIR DU CHIEN THE POWER OF THE DOG 2021 de Jane Campion Benedict Cumberbatch. d'apres le roman de Thomas Savage based on the novel by Thomas Savage COLLECTION CHRISTOPHEL © Netflix - See-Saw Films - Brightstar - Max Films International - BBC Films - Cross City Films - New Zealand Film Commission western (Photo by Netflix - See-Saw Films - Bright / Collection ChristopheL via AFP)
Vágólapra másolva!
Az utolsó angol úriember, Benedict Cumberbatch ezúttal azt mutatja meg, hogy igazi amerikai cowboyként is hiteles. Jane Campion legújabb filmjében, A kutya karmai közt-ben a kimondatlan feszültségek alatt sodródik az összeomlás szélére egy család az 1920-as évek Amerikájában. A film a Netflix műsorán látható.
Vágólapra másolva!

A Zongoralecke rendezője és Oscar-díjas forgatókönyvírója, Jane Campion több mint tíz év után rendezett újra nagyjátékfilmet: A kutya karmai közt Thomas Savage azonos című regényét dolgozza fel, és általa a rendező ezúttal a férfi lelket boncolgatja.

A tehetős Burbank-testvérpár élete teljesen felborul, amikor az egyikük, a finomlelkű, udvarias üzletember George (Jesse Plemons) új asszonyt, az özvegy Rose Gordont (Kirsten Dunst) visz haza. Bátyja, a nyers Phil (Benedict Cumberbatch), maga a megtestesült cowboy, aki szerint a nő csak a család pénzére pályázik, és nyílt ellenszenvével minden módon megnehezíti Rose életét a birtokon.

Jesse Plemons és Kirsten Dunst Forrás: Collection ChristopheL via AFP/© Netflix - See-Saw Films - Brightstar - Max Films International - BBC Films - Cross City Films - New Zealand Film Commission/Netflix - See-Saw Films - Bright

Ami talán elsőre megfogja az embert, hogy ez a film mennyire jól néz ki.

Az 1920-as évek Montanáját a rendező szülőhazájában, Új-Zélandon teremtették újra, és az ausztrál operatőr, Ari Wagner képei mind gyönyörűek, legyen szó a rancsot körülölelő tájakról, a marhacsordáról, vagy a hangulatosan megvilágított belső terekről. Az ember szinte sajnálja, hogy a nagy vászon helyett "csak" a kisképernyőn elérhető a film, annyira szépen fényképezett. Jonny Greenwood zenéje pedig tökéletes aláfestése az eseményeknek.

Benedict Cumberbatch Forrás: Collection ChristopheL via AFP/© Netflix - See-Saw Films - Brightstar - Max Films International - BBC Films - Cross City Films - New Zealand Film Commission/Netflix - See-Saw Films - Bright

A film kétórás játékideje alatt viszonylag kevés a dialógus: a szereplők akkor is alig szólalnak meg, ha egy térben vannak, többször elbeszélnek egymás mellett, a ki nem mondott gondolatok és érzelmek feszültsége pedig sokszor elviselhetetlen.

Ezt az életérzést, amiben a család él - pontosabban inkább csak létezik - tökéletesen adja vissza a film.

Phil és George között már az alaphelyzetben is rengeteg a ellentét: az egyik szó szerint sárban fürdik, jó megfigyelő, míg a másik öltönyben járó úriember, akinek látszólag fogalma sincs arról, mi folyik körülötte. Phil és Rose konfliktusa is az első perctől nyilvánvaló, amitől a nő az alkoholizmusba menekül. A helyzet pedig csak rosszabb lesz, amikor az orvosi iskolából megérkezik a rancsra Rose fia, az érzékeny és különc Peter (Kodi Smit-McPhee) is.

Benedict Cumberbatch és Kodi Smit-McPhee Forrás: Collection ChristopheL via AFP/© Netflix - See-Saw Films - Brightstar - Max Films International - BBC Films - Cross City Films - New Zealand Film Commission/Netflix - See-Saw Films - Bright

Minden jel arra mutat, hogy a helyzetet csak egy tragédia oldhatja fel, a végső katarzis viszont pont az elhallgatottság miatt marad el: a stáblista kezdetével is rengeteg mindent hagynak kimondatlanul. Az utolsó fél órában sokszor az az érzése az embernek, hogy egy vágott verziót néz a nagyobb időugrások miatt, így némi hiányérzet marad a nézőben a végkifejlet láttán.

A befejezés hiányosságai ellenére profi munka A kutya karmai közt, gyanítom, hogy

a díjátadókon inkább a technikai és a színészi kategóriákban fog inkább tarolni.

Benedict Cumberbatch és Kodi Smit-McPhee tényleg kiváló alakítást nyújt, de Kirsten Dunst magatehetetlen, csendes szenvedése az, ami igazán emlékezetes marad.