A női testépítés színfalai mögé kalauzoló filmet elismeréssel fogadták az amerikai kritikusok. Köztük a neves filmes szaklap, a Variety ítésze, aki
a szívbe markoló történethez illeszkedő rendezés, zenei- és képi világ érdemeinek kiemelése mellett kifejtette azt is, hogy a Szelíd olyan filmélményt ígér, amely finoman, szinte észrevétlenül kúszik be az ember bőre alá és akkor szembesít a húsbavágó igazságával, amikor allegorikus közbevetésként egy disznóvágás - a főhősnő sorsával párhuzamot sejtető - képsorai peregnek a vásznon.
A Szelíd az első magyar játékfilm, amely versenybe került a Sundance-en. Csuja László és Nemes Anna rendezőként közösen jegyzik a filmet. Csuja a Virágvölgy című első játékfilmjével a zsűri díját nyerte el az A-kategóriás Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztivál East of the West versenyprogramjában. Nemes Anna a Magyar Képzőművészeti Egyetem festőművész doktorandusza, ő készítette el a Szelíd előképének tekinthető Beauty of the beast című, női testépítőkről szóló esszéfilmet, ahol Csonka Esztert felfedezte. Csonka a Szelíd amatőr főszereplője, nemzetközi hírű testépítő, aki már közel húsz évet töltött el a testépítés világában. A kamerák előtt a szintén amatőr Turós György, testépítő-edző volt a partnere.