Az ember, ha tehetséges és sikeres szakmáján belül, egy idő után késztetést érez magában, hogy kipróbálja magát más területeken is. Ez a mentalitás jellemző azokra a zenészekre is, akik a színpad meghódítása után a mozivásznat veszik célba. Egyeseknek sikerül, róluk már írtunk is korábban, míg másoknak szomorú véget ér a történet. Utóbbiak táborába tartozik The Weeknd is, aki nemrég jelentette meg saját dalait tartalmazó thrillerét, a Hurry Up Tomorrow-t, melyben a főszerepet magára írta, és amiért hideget-meleget kap a négyszeres Grammy-díjas énekes-dalszerző, hiszen színészileg nem sikerült megugrania a lécet. Napjaink nagy popsztárján most a fél internet a hasát fogva nevet, pedig rajta kívül korábban már más énekesek és előadók is beleestek ebbe a hibába, köztük Madonna vagy Britney Spears is. Ezeket a félresiklott színészi karrieríveket, melyekből The Weeknd tanulhatott volna, gyűjtöttük össze a mai cikkünkben.
A minden karácsonykor a világ össze háztartásába beférkőző All I Want For Christmas című sláger énekesnője a kétezres évek elején úgy döntött, hogy neki nem elég a slágerlista, belevág a mozizásba is. Ekkor jött a Glitter, ami minden volt, csak sikersztori nem. A sztori öncélú, a dialógusok igazi kliséhalmazok, az Arany Málna-díjban részesülő Carey kisasszony pedig bebizonyította, mindenki jobban jár, ha marad az ünnepi slágereknél.
Az Eminem által felfedezett 50 Cent megpróbált mentora nyomdokaiba lépni, és egy 8 mérföldre hajazó, saját életéből merített, akciódús mozit rittyentett össze 2005-ben Pénzed vagy életed címmel. Noha az élete során több alkalommal is meglőtt rapper igazi nehézfiú, és minden adott volt, hogy zseniális életrajzi műremek álljon össze, a film eléggé önfényezőre, főhősünk alakítása pedig pont annyira hitelesre sikeredett, mint egy kartonfigura.
Bár a botrányhős énekes pophercegnőként villogott és elképesztő magaslatokat ért el, az Álmok útján, mellyel filmsztárként is be akart vonulni a történelembe, igazán mélyre lökte. A sztori egy hamisítatlanul olcsó tinidrámára hajazott, a dialógusok kényelmetlenül kínosak voltak, Britney Spears pedig inkább táncolt, miután hamar rájött, hogy színészkedni nem tud. A csúfos bukta óta Spears nem is erőltette a filmeket, maximum cameózott, például az Így jártam anyátokkal című vígjátékban, és az jól is állt neki.
A mára már felismerhetetlenné torzult popdíva megannyi slágerrel leuralta a világot, viszont rá kellett jönnie neki és rajongóinak is, a színpad és a mozi két külön világ, ő pedig bármennyire tehetséges, egy fenékkel még ő sem tud két lovat megülni. Az Evita ugyan ragyogóra sikeredett, de a Hullámhegy, A tanú teste meg a többi filmművészeti fércmű csak arra jók, hogy gyarapítsák Guy Ritchie exfeleségének Arany Málna-jelöléseinek a számát. Sokak szerencséjére Madonna elég hamar rájött, hogy a filmfellegvár nem az ő birodalma, az elmúlt 20 évben nem is vállalt szerepet.
A rajongói talán már jogosan tehetnék fel a kérdést The Weeknd-nek: Hány bukás kell még neki ahhoz, hogy rájöjjön, nincs keresnivalója Hollywoodban? Selena Gomez exbarátja ugyan ígéretes kis szereppel debütált a vásznon az Adam Sandler A24-gyel közösen készített thrillerében, a Csiszolatlan gyémántban, a Lily-Rose Depp-pel a főszerepben készült, szexualitástól túlfűtött szériája, Az idol már vérlázítóan pocsékra sikeredett, és az egész bűzlött attól, hogy Weeknd csak saját slágereit akarja reklámozni. A Hurry Up Tomorrow-val pedig ugyanez a helyzet, a nárcisztikus és színészileg tehetségtelen előadó azt akarja, hogy minden róla szóljon, és az anyagi és kritikai szempontból is bukásra ítélt mozit még a Wednesday sztárja, Jenna Ortega vagy Barry Keoghan sem mentheti meg.