Talán már Mel Gibson sem tudja a napját, mikor kapott olyan sok dicséretet a filmes szaklapoktól, mint most, a velencei fesztiválon debütált Hacksaw Ridge című háborús filmje kapcsán. Az egykori akciósztárnak tíz évébe került, hogy maga mögött hagyja a botrányait, és ismét egy általa rendezett filmmel tudjon kiállni a nyilvánosság elé. A forrófejűsége nem múlt el nyomtalanul, ezúttal a hollywoodi szuperprodukciókról nyilatkozott keresetlen őszinteséggel.
Gibson szerint nem kellene ilyen drágának lenniük a nyári popcornfilmeknek – fejtette ki véleményét a velencei fesztiválon. „Megnézem őket, és tanácstalanul vakarom a fejem. Zavarba jövök tőlük. Úgy gondolom, hogy nagy pazarlás megy ezeknek a filmeknek a készítésekor, de ha én is csinálnék egy ilyen green screen előtt felvett produkciót, talán másképpen gondolnám. Lehet, hogy tényleg ilyen sokba kerülnek, de most úgy tűnik nekem, hogy kevesebből is ki lehetne hozni ezeket a filmeket.”
„Ha borzasztóan nagy összeget teszel fel egy produkcióra, 180 millió dollárt vagy többet, nem tudom elképzelni, hogyan fog ez a pénz visszajönni, miután befizetted az adót, illetve miután a bevétel felét odaadtad a forgalmazóknak” – elmélkedett Gibson, majd megkérdezte a Deadline tudósítóját, hogy mennyibe került a Batman Superman ellen: Az igazság hajnala.
250 millió, és ezen felül még ott volt a marketingköltség”
– szólt a válasz.
És egy darab szar lett”
– bukott ki Gibsonból az őszinte véleménye.
„Ezek a filmek nem érdekelnek engem. Tudod, hogy mi a különbség az igazi és a képregényes szuperhősök között? Az igazi szuperhősök nem viseltek sztreccsruhát. Szóval nem tudom, talán a sztreccsruhák kerülnek sokba” – az eredeti Mad Max itt nem csak a száját járatta, neki is megvolt arra a lehetősége, hogy egy szuperhősfilmben szerepeljen. Thor apjának, Odinnak a szerepével keresték meg, ő azonban nemet mondott.
Ha alaposan körbenézne, valószínűleg találna olyan képregényfilmet a színész-rendező, amelyik tetszene neki, de abban feltétlenül igaza van, hogy Hollywood túlságosan elment a megaköltségvetésű produkciók irányába, és megfeledkezett a közepes költségvetésű, az alkotóknak jellemzően nagyobb szabadságot biztosító filmekről. A Hacksaw Ridge például 40 millió dollárba került, és a kritikák alapján így is rendkívül hatásosan tudta rekonstruálni az okinawai csata poklát.
Gibson legközelebb színészként fog részt venni egy film munkálataiban, az oxfordi angol értelmező szótár (Oxford English Dictionary) készítéséről szóló The Professor and The Madman-ben ő játssza majd a több ezer oldalból álló gigantikus mű első főszerkesztőjét, Henry Murray professzort.