Vágólapra másolva!
A Demóna látványos, szájbarágósan kifordított Csipkerózsika-történet, amelyben Angelina Jolie megmutatja, mi hiányzott Hollywoodból az elmúlt négy évben, amíg nem játszott, mert inkább rendezett. De minden más, ami nem Angelina Jolie, elhalványul és beleolvad a szépen megfestett, avataros háttérbe. 
Vágólapra másolva!

Angelina Jolie-tól a legnagyobb rosszindulattal sem lehet elvitatni, hogy lenyűgöző jelenség. Egy szoborszépségű, lehengerlő klasszikus, akinek lépte, mosolya, tekintete egy olyan filmes érát idéz, amikor még Bette Davis-ek és Barbara Stanwyckek villogtatták a szemüket a vásznon, úgy, hogy az ember levegőt is elfelejtett venni. Jolie nem feltétlenül jó színész, de olyan kisugárzása van, amivel bármit el lehet adni. Még egy olyan zavaros, 3D-be burkolt skiccet is, mint a Demóna.

Angelina Jolie a Demóna című filmben Forrás: Fórum Hungary

Csipkerózsikát megátkozza a sértődött gonosz tündér, akit nem hívtak meg a keresztelőre, ezért szúrja meg az ujját a rokkával és ezért merül mély álomba. Az 1959-es Disney-rajzfilm hűen követte a többszáz éves tündérmesét, a mai filmváltozat viszont mindent arra épít, hogy lerombolja a régit és valami teljesen újat emeljen a romokon.

A Demóna egy revizionista spin-off: a gonosz tündér lelkében mélyed el, őt teszi meg főhősének, őt próbálja megérteni. Az új verzió szerint a gonosz nem született gonosznak, csak egy Lipót nevű, becsvágyó és kapzsi fiatalember miatt változott a kedves tündérleány bosszúszomjas, démoni kacajú boszorkává. (Arra nincs magyarázat, hogy akkor miért adtak neki ilyen baljósan csengő nevet.) Lipót szerelmes csókja után nem a földöntúli boldogság, hanem a keserű csalódás következik, mert a férfi, azért, hogy király lehessen, elárulja szerelmüket és levágja a tündér szárnyát.

Angelina Jolie a Demóna című filmben Forrás: Fórum Hungary

Ezzel nagy szívességet tesz Jolie-nak, aki innentől kiléphet a nehézkes, X-Men-filmeket idéző, földet söprő szárnyak árnyékából, és teljes színésznői pompában vonulhat végig a filmen. Abszurdra csiszolt, Lady Gaga-arcélével gyémántot lehetne vágni, hófehérre meszelt arcában csillognak hatalmas, vérvörös ajkai: a fekete szarvak nélkül leforgathatná Hófehérke gyönyörű gonosz mostohájának előtörténetét is.

Imádja a szerepet. Jolie vonul, kacag, kegyetlenül néz, elmosolyodik, szomorúan néz, megint vonul. A Demóna leírható ezzel az egyetlen mondattal. A háttérben Tündérország (itt Múria a neve) tündérkéi szépen, avatarosan csillognak, a faágak vészjóslóan lengedeznek, ami nem véletlen, mert az elsőfilmes rendező Robert Stromberg többek között az Avatar látványtervezője is volt. Stromberg a látványon kívül nem sokat adott hozzá ehhez a filmhez: Jolie vonult magától, a többi színész pedig felmondta a szöveget a háttérben.

Elle Fanning a Demóna című filmben Forrás: Fórum Hungary

Csipkerózsikát a tizenhat éves, de alig tizenkettőnek tűnő Elle Fanning játssza, akinek ártatlan, boldog gyermeki énjét úgy ábrázolták, hogy időről-időre (minden harmadik percben) megnyomtak rajta egy gombot, mire a filmben eksztatikus mosoly ömlik el az arcán és így mosolyog lelkesen fűre és fára. Sharlto Copley-t (Lipót király) a District 9 és az Elysium - Zárt világ után kellemes meglepetés volt ebben a felturbózótt tündérmesében viszontlátni, de hamar elveszti a néző érdeklődését, annyira passzív, halovány a játéka.

Demóna segítője, az emberalakba varázsolt, komikus Holló (Sam Riley - Control) jár talán még a legjobban, de neki sincs sok esélye a hősnő jobb válla mögött álldogálva. Ahogyan Jolie elhalványít mindent és mindenkit maga körül, úgy lebeg karaktere, Demóna is légüres térben: Linda Woolverton forgatókönyve kizárólag rá koncentrál. A filmben nincs sok értelme elregélni bármit például erről a Múria nevű helyről, ahol Angelina Jolie egyedüli szárnyas ember-tündérként repked (hol vannak a többiek?) és néha odaint pár CGI-manónak és bogárnak - látványos háttér csak a tündérvilág.

Demóna Forrás: Fórum Hungary

A Demóna fantasy-elemeket fest a vászonra, de ez az egyenetlen, egy karakterre kihegyezett film éppen a fantasy lényegét csúfolja meg: a fantasy új világokat terem és benépesíti azokat ezer apró részlettel, míg itt minden csak vákuum, egy látványos boszorkánnyal a közepén. A sztár hat gyermekéből három felbukkan a filmben, aki érzékeny az ilyesmire, kiszúrja őket és örülhet nekik. Nincs ezzel semmi baj. Csak egy kicsit több energiát fektettek volna minden másba, ami nem Angelina Jolie.