Vágólapra másolva!
Gondolatolvasóként kezdte, majd a Soho királya lett, végül Anglia egyik leggazdagabb embereként végezte a brit Paul Raymond. Eközben nők százait fektette le, revübirodalmat épített, jóban volt a Beatles-szel; és ha mindezek mellett még a családjával is foglalkozott volna, talán elkerülheti tragédiáját - mindezekről szól Michael Winterbottom új filmje, a The Look of Love. Szórakozásnak kiváló, csak kár, hogy túl sok mindent akar 99 percbe belegyömöszölni.
Vágólapra másolva!

Egy vörös hajú, húsz év körüli, flitteres ruhát viselő lány szalad le a Friedrichstadtpalast lépcsőjén, nyomában egy hátrafésült hajú, makulátlan fiú. Nem lehet nem észrevenni őket, a többség ugyanis sokkal praktikusabb, hideg ellen védő ruhában érkezik a moziba. A pár eltűnik. Tíz perccel később, a The Look of Love című Michael Winterbottom-film stábjának bemutatásakor kiderül kik ők, legalábbis a lány: Paul Raymond angol milliárdos kisebbik unokája, India Rose James. A színpadon mellette álló nővérével, Fawn James-szel együtt örökölték a nagypapa minimum 650 millió fontos vagyonának nagy részét. Leülnek a nézőtérre, a nagypapa történetéről szóló film pedig elkezdődik.

Forrás: Berlinale
The Look of Love | Steve Coogan



Men Only

Forrás: Berlinale
The Look of Love | Tamsin Egerton

A válás után felesége és fia Amerikába költöznek, lánya, Debbie (Imogen Poots) viszont marad Londonban; a terve az, hogy apja szárnyai alatt bontakoztatja ki inkább vélt mint valós művészi kvalitásait. Apuci persze segít, és főszerepet ad neki az egyik darabban, ám amikor a darab csúfosan megbukik, az üzlet kíméletlen törvényeit követve leveszi a programról. Innen indul Debbie pokoljárása.

Több mint harminc évet ölel fel a film, és rögtön az elején gyorsan előrevetíti a sötét befejezést. Aztán jön a kronologikus történetmesélés, ami 1958-tól 1992-ig tart. A dollármilliomos életén kívül a rendező szemmel láthatóan ügyel a korrajzra is, és mindezek mellett igyekszik kibontani egy család drámáját, ezen belül főleg az apa-lánya viszony szövevényeit is.

Forrás: Berlinale
The Look of Love | Imogen Poots és Steve Coogan



Steve Coogan (aki már a Non-stop party arcok-ban és a The Trip-ben is együtt dolgozott Winterbottommal) meggyőzően adja a karizmatikus, szórakoztató, gyors észjárású, bohém; ugyanakkor önző és másokkal nem sokat törődő Paul Raymondot. A britek Hugh Hefnere ugyanakkor sokkal szimpatikusabb, mint amerikai kollégája: stílusával még a kekec sajtót is sokszor leveszi a lábáról, talán mert végig megőriz magában valamit a rendíthetetlen brit humorból, és bár foglalkozásából következhetne, sosem válik alpárivá. Legalább ilyen izgalmas karakter a három meghatározó nő az életében: felesége, szeretője és lánya - mindhárom színésznő remekel szerepében.

Forrás: Berlinale
The Look of Love | Chris Addison, Imogen Poots és Steve Coogan

A pompás színészi teljesítmények és a végig gurgulázó nevetés ellenére aztán valahogy mégsem áll össze a film. Megismerjük Paul Raymondot, életét és korát? Meg, de karaktere kicsit egysíkú és statikus; élete pedig nem más, mint egymásra halmozott történetek füzére: nem igazán csinál mást, mint kokaincsíkokat szív, nőket visz ágyba, zseniálisabbnál zseniálisabb bizniszötleteit valósítja meg és újabb nőket visz ágyba - lehetőleg minimum kettesével. Meg közben kicsit öregszik is.

Halványan valóban ott statisztál a kor, az ötvenes, majd hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek, egészen 1992-ig. De bármennyire szórakoztató is a The Look of Love 99 perce, lehet, hogy túl sokat akart egyszerre megmutatni. És emiatt lehet, hogy csupán annyi a baja, amennyit a jó magyar szólás oly frappánsan megfogalmaz, hogy sokat markol, de keveset fog. De mivel még 2013-as mércével is meglepően sok benne a telesen pucér nő, akár még jelentős sikerrel is számolhatnak azok a forgalmazók, akik bevállalják a filmet.