Éjszaka 23.15 és hajnali 4.29 között, amikor a budapesti hármas metró nem közlekedik, az üzemi területek benépesülnek. A pálya feszültségmentesítését követően szakemberek indulnak el a sínek között, és minden éjjel végigjárják az észak-déli metróvonal teljes hosszát. Zseblámpával a kezükben keresik a törött csavarokat vagy a megrepedt, sérült síneket. Mögöttük dízel tvg-k (tehervágánygépkocsik) szállítják a karbantartókat, akik egész éjjel azon dolgoznak, hogy a 36 éve átadott metrószakaszon másnap biztonságosan közlekedhessenek a szerelvények. Egyikük már 28 éve a föld alatt tölti minden munkanapját. Az állomásokon eközben megjelennek a takarítók és a plakátragasztók. Újabban egy külsős cég munkatársai is: ők azok, akik két ultrahangos berendezés segítségével a sínek mikrorepedései után kutatnak. A rendszerváltozás előtti időket idéző, Kőér utcai húszhektáros telepen pedig folyamatosan zajlik a koros metrószerelvények javítása.

Nyomja meg a play gombot a hangos képriport elindításához! A jobb alsó sarokban található gombbal teljes képernyős nézetre is válthat.