Féner Tamás fekete-fehérben

2014.12.04. 17:38

Féner Tamás új képsora arról a nosztalgiáról szól, amit a fotográfus az iránt érez, amit a Bauhaus jelentett, vagy legalább is úgy gondolja, jelenthetett. A rendet, a fegyelmezett gondolkodást és ugyanakkor a teljes szellemi szabadságot, az anyag, a szakszerűség feltétlen tiszteletét.

 

Fotótoposz, avagy hommage á Pécsi JózsefFotó: Féner Tamás

 

Resurrection/FeltámadásFotó: Féner Tamás

 

A kör négyszögesítéseFotó: Féner Tamás

 

A Gömb mindent ütFotó: Féner Tamás

 

Negatívan látFotó: Féner Tamás

 

Színe és visszájaFotó: Féner Tamás

 

Rend a lelke mindennekFotó: Féner Tamás

 

Hommage á BauhausFotó: Féner Tamás

 

Törött rugó lámpaburávalFotó: Féner Tamás

 

Keverőtál törött rugóval, konvektordarabbal, csuhébanFotó: Féner Tamás

 

Ez a szegénység kenyereFotó: Féner Tamás

 

Hommage á Moholy-Nagy LászlóFotó: Féner Tamás

 

 

Féner Tamás
Féner Tamás Kossuth-díjas fotóművész, egyetemi előadó, a magyar valóságelvű fotográfia és a fotózsurnalisztika élő klasszikusa. 1957 és 1986 között a Film, Színház, Muzsika hetilap fotóriporter-gyakornoka, majd művészeti szerkesztője volt; 1986-tól 1990-ig a Képes 7 főszerkesztő helyetteseként, 1991-től 1993-ig a Népszava, 1993–1994-ben a Griff, illetve a Vasárnap képszerkesztőjeként dolgozott. 1994 után szellemi szabadfoglalkozású, majd 1997 és 2002 között a Népszabadság Magazin képszerkesztője. 2003 óta az MTI munkatársa. 25 éven át szerkesztette a Fotóművészet folyóiratot. Tanított a MÚOSZ és a Népszabadság újságírói iskolájában, az ELTE-n, a Kaposvári Egyetemen és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. A 2000-es évek közepén a börtönöket járta, és fotózta a fogva tartás körülményeit.