Costa Concordia, az olasz Titanic tragédiája

costa concordia üdülőhajó
RESTRICTED TO EDITORIAL USE MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO/ ITALIAN GUARDIA DE FINANZA" NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS A handout aerial view taken and released on January 14, 2012 by Italian Guardia de Finanza shows the Costa Concordia, after the cruise ship ran aground and keeled over off the Isola del Giglio, on late January 13. Three people died and several were missing after the ship with more than 4,000 people on board ran aground sparking chaos as passengers scrambled to get off. The ship was on a cruise in the Mediterranean, leaving from Savona with planned stops in Civitavecchia, Palermo, Cagliari, Palma, Barcelona and Marseille," the company said. AFP PHOTO/ HO/ ITALIAN GUARDIA DE FINANZA / AFP PHOTO / ITALIAN GUARDIA DE FINANZA / -
Vágólapra másolva!
A Costa Concordia 2012. január 13-án az esti órákban Francesco Schettino kapitány parancsnoksága alatt hajózott a Tirrén-tengeren, nyugodt időben, tiszta látási viszonyok között. Emberi figyelmetlenség okozta a katasztrófát. A fedélzeten 4229 személy tartózkodott, közülük 3209 turista a világ 62 országából, többségükben olaszok, franciák és németek, de voltak magyar utasok is a hajón. 32 ember vesztette életét.
Vágólapra másolva!
A Costa Concordia a Fincantieri cég genovai Sestri Ponente hajógyárában épült 450 millió euróból. 2005. szeptember 2-án bocsátották vízre és 2006. június 30-án állították üzembe Forrás: AFP/Citizenside

Háromezer-hétszáz utasának kényelmét és biztonságát 1100 főnyi személyzet volt hivatott szolgálni. A hajó 17 szintjén 1500 kabin volt. A Costa Concordián négy úszómedence, öt étterem, 13 bár, háromszintes színház és kétszintes konditerem biztosította a nyaralók szórakozását Forrás: AFP/Citizenside

A hajó a kapitány utasítására erősen megközelítette Giglio szigetét, és zátonyra futott. Eközben egy szikla hetvenméteres rést vágott a hajótestbe. A hajó, amelynek nagy részét elárasztotta a víz, jobb oldalára dőlt Forrás: AFP/Filippo Monteforte

"Azokban a percekben csak arra gondoltunk, hogy meghalhatunk. Magunkhoz szorítottuk a kisfiunkat, sikerült felvennünk a kabinban a mentőmellényt, aztán kimenekülni a hídra, hogy beszálljunk a mentőcsónakba. A hangosbeszélőkből üzenetet sugároztak a hajóparancsnok nevében, hogy egy technikai probléma lépett fel, melyet hamarosan megoldanak, de aztán a hajó tovább dőlt, elment az áram, és a tömeg többi részével kimenekültünk" – meséli egy olasz házaspár Forrás: Getty Images/Laura Lezza

"A tengerek ma biztonságosabbak, mint valaha, de új kockázati tényező van, amely ellen a hajózási iparnak hatékonyan el kell járnia: az ember lett a leggyengébb láncszem" – mondta el Sven Gerhard, az AGCS munkatársa Forrás: AFP/-

A luxushajó szétszedése során több mint 50 ezer tonna újrahasznosítható anyagot távolítottak el Forrás: AFP/-

Az olasz parti őrség szerint a Costa Concordia enyhe olajfoltot hagyott maga után, de ez elenyésző mértékű Forrás: AFP/Filippo Monteforte

A hajót 2013. szeptember 16–17-én állították talpra 19 órás munkával. Kiemelésével 2014. július 14-én végeztek, levegővel megtöltött konténerek segítségével Forrás: AFP/Vincenzo Pinto

32 ember vesztette életét, közöttük a hajón dolgozó Fehér Sándor magyar hegedűművész is. Az üdülőhajó volt kapitányának 16 év egy hónapos börtönbüntetést ítélt a bíróság a halálos áldozatokat követelő hajótörésben viselt felelőssége miatt, de a szabadlábon levő Francesco Schettino védőügyvédei bejelentették, hogy a legfelsőbb bíróságon fellebbeznek Forrás: Getty Images/Laura Lezza

A roncsot a kiemelése után Genovába vontatták el, ahol szétszerelték, még az is lehet, hogy a genovai tengeri múzeumba fogják kiállítani a hajó egyes részeit Forrás: AFP/Vincenzo Pinto