3454 méter magasan van Európa legmagasabban fekvő vasútállomása

Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2023 RAW-films/Shutterstock.  No use without permission./Raw-Films
1/12
A Jungfraubahn egy fogaskerekű vasút Svájcban, a Berni-felvidékenForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2023 RAW-films/Shutterstock. No use without permission./Raw-Films
Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2017 Gaspar Janos/Shutterstock.  No use without permission./Gaspar Janos
2/12
Az utasok az alagútban hagyják el a vonatotForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2017 Gaspar Janos/Shutterstock. No use without permission./Gaspar Janos
Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2022 AaronChenPS2/Shutterstock.  No use without permission./Aaronchenps2
3/12
Kleine Scheideggtől vezet az Eiger és a Mönch gyomrába fúrt alagúton át a Jungfraujochra, Európa legmagasabban fekvő vasútállomásáraForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2022 AaronChenPS2/Shutterstock. No use without permission./Aaronchenps2
Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2018 Kamil Can YILMAZ/Shutterstock.  No use without permission./Kamil Can Yilmaz
4/12
A 9,3 km-es pálya több mint 7 km-en keresztül alagútban vezet; a teljes szintkülönbség csaknem 1400 méterForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2018 Kamil Can YILMAZ/Shutterstock. No use without permission./Kamil Can Yilmaz
Forrás: Photononstop via AFP/Photononstop/Angelo Cavalli
5/12
Az 1860-as évektől kezdve számos javaslat merült fel a Jungfraura vezető hegyi vasútra vonatkozóan, azonban ezek pénzügyi okokból nem valósultak megForrás: Photononstop via AFP/Photononstop/Angelo Cavalli
Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2022 Vladislav Gajic/Shutterstock.  No use without permission./Vladislav Gajic
6/12
Az építkezés 1896. július 27-én kezdődött. A munkálatok nehezen haladtakForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2022 Vladislav Gajic/Shutterstock. No use without permission./Vladislav Gajic
Forrás: Notimex via AFP/Cortesia
7/12
1898. szeptember 19-én adták át az első, felszínen futó szakaszt az Eiger lábánál fekvő Eigergletscher állomásigForrás: Notimex via AFP/Cortesia
Forrás: Hemis via AFP/Wysocki Pawel
8/12
Az alagutat robbantásokkal építették napi három nyolcórás műszakbanForrás: Hemis via AFP/Wysocki Pawel
Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2015 Nur Ismail Photography/Shutterstock.  No use without permission./Nur Ismail Photography
9/12
1899-ben megindult a forgalom az ideiglenes Rotstock állomásigForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2015 Nur Ismail Photography/Shutterstock. No use without permission./Nur Ismail Photography
Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2016 Victor Maschek/Shutterstock.  No use without permission./Victor Maschek
10/12
A következő, Eigerwandig tartó szakaszt csak 1903-ban adták át. Két évre rá készült el az Eismeer megállóForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2016 Victor Maschek/Shutterstock. No use without permission./Victor Maschek
Forrás: Shutterstock/Copyright (c) 2016 Winds/Shutterstock.  No use without permission./Winds
11/12
A megcsappant pénzügyi források és Adolf Guyer-Zeller halála miatt az eredeti terveket módosították, így Jungfraujoch lett az új végállomásForrás: Shutterstock/Copyright (c) 2016 Winds/Shutterstock. No use without permission./Winds
Forrás: Hemis via AFP/HAGENMULLER Jean-François / Hemis.fr/Hagenmuller Jean-Francois
12/12
Az utolsó szakaszt végül 1912. augusztus 1-jén adták átForrás: Hemis via AFP/HAGENMULLER Jean-François / Hemis.fr/Hagenmuller Jean-Francois