Vágólapra másolva!
Minden pénzügyi és technikai akadály elhárult az M3-as autópálya építésének folytatása elől, mert hétfőn a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezetője aláírta a Füzesabony és Polgár közötti szakasz kivitelezői szerződését. A munkálatokat a Vegyépszer Rt. és a Betonút Szolgáltató és Építő Rt. végzi majd, bár a Magyar Fejlesztési Bank illetékese elismerte, hogy nem a nyertes konzorciumtól érkezett a legalacsonyabb árajánlat.
Vágólapra másolva!

Dunai György, a Betonút Szolgáltató és Építő Rt. vezérigazgatója A szerződés aláírása után elmondta: jelenleg még csupán szándéknyilatkozat áll rendelkezésükre a bankgaranciát biztosító pénzintézettől, ám a megjelölt határidőre - vagyis 30 napon belül - megszerzik a hitelfelvételhez szükséges igazolást. Nagy Elek, a Vegyépszer Rt. vezérigazgatója annyit árult el, hogy a bankgaranciát egy Magyarországon működő pénzintézettől kapják.

Baranyay László, az autópálya-építés finanszírozásával megbízott Magyar Fejlesztési Bank Rt. (MFB) pénzügyi vezérigazgató-helyettese elismerte: valóban kaptak a nyertes konzorciuménál alacsonyabb árajánlatot, ám az túl későn érkezett, így nem tudták figyelembe venni. A Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. 69,535 milliárd forintért építi tovább az M3-as autópályát.

A nyertes konzorcium tagjai a közeljövőben egy közös mérnöki irodát hoznak létre, innen koordinálják majd a munkálatokat. A társaságok vezetői leszögezték: az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti szakaszának építésénél csaknem 400 hazai közép- és kisvállalkozót kívánnak megbízni különböző munkálatok elvégzésével.

A projekt főbb műszaki adatait összegző írásos tájékoztatóból kiderül, hogy összesen 61,1 kilométer hosszúságú új, kétszer kétsávos autópálya-szakaszt és 3,8 kilométernyi bekötőutat építenek. A munkálatok során 30 felüljárót és 29 aluljárót alakítanak ki. Mindezzel párhuzamosan 5.000 négyzetméter zajcsökkentő falat húznak

fel az út mentén. Füzesabony és Polgár között 3 pár egyszerű és egy komplex pihenőt is létesítenek.

A NA Rt. vezérigazgatója, Vér Iván emlékeztetett: előkészítő munkákra az elmúlt két évben több mint 2 milliárd forintot költöttek. A kivitelezéssel szorosan összefüggő geodéziai, kitűzési munkákat idén áprilisban befejezték, így az építési munkák megkezdésének nincs műszaki akadálya.

Az M7-es autópálya - szintén ez évre tervezett – rekonstrukciójáról szólva Vér Iván elmondta: egyelőre kérdéses, hogy mely cégek vesznek majd részt a munkálatokban. Még az sem dőlt el, hogy tender alapján vagy meghívásos pályázattal választják-e ki a kivitelezőt. Vér hozzátette: a most aláírt szerződéssel a Vegyépszer Rt. és a Betonút Rt. nem zárta ki magát az M7-es felújításából.

(MTI)