Az üzlet létrejöttével az OMV 1100 benzinkútból álló hálózata 3000 Aral-kúttal bővülne, s ezzel az osztrák konszern nemcsak Németországban és Ausztriában, hanem Kelet-Közép-Európában is piacvezető lenne. Az OMV igazgatótanácsát október 3-án tájékoztatják a Veba Oellel kapcsolatos fúziós tervekről.
A legnagyobb akadályt az jelenti, hogy az OMV át akarja venni a nála háromszor nagyobb Veba Oelt. Az utóbbi anyacége, az E.ON ezt el is fogadná, ám maga a Veba nem igazán híve az ötletnek. Az osztrák tervek szerint a Veba Oelt teljes egészében beviszik az OMV-be. Ezért cserébe az E.ON OMV-részvényeket kap, és megkapja az OMV gázüzletágát, amelyet leválasztanak az OMV-ról. Ezzel az osztrák cég jelenlegi részvényesei az új OMV-ben is megtarthatnák a többséget, az E.ON pedig kisebbségi részvényes maradna. Emellett létrejönne egy megállapodás, miszerint a német konszern kivonul az OMV-ból a részvények tőzsdei eladásával.
A végső cél az, hogy a konszern 34 százalékos tulajdonosa, az osztrák állami vagyonkezelő és a 20 százalékos meghatározó részvénypakettet kezében tartó arab IPIC együttes részesedése 25 százalékra zsugorodjon.
Az OMV több vasat is tart a tűzben: párhuzamosan több kelet-európai versenytárssal - például a magyar Mollal, a horvátországi INA-val és a lengyel PKN-nel - is tárgyalásokat folytat. Az OMV részesedést vásárolna a Molban vagy együttműködne a magyar vállalattal. Áldott Zoltán, a Mol illetékes vezetője lapunknak úgy nyilatkozott, hogy "az általánosan szokásos üzleti tárgyalásokon" túl nincsenek tárgyalások az OMV és a Mol között. Szabó Miklós, az OMV Hungária Kft. ügyvezetője még ennyit sem volt hajlandó mondani az üggyel kapcsolatban.
A tények: Magyarországon a Mol 396, az OMV 113, az Aral 58 benzinkutat működtet. A Molnak a környező államokban összesen 61 töltőállomása van.
(Népszava)
Ajánlat: