Az elmúlt év végén Belgiumban mintegy 5, 6 millió mobiltelefon volt üzemben. A telítettség egy év alatt 24 százalékkal nőtt. A legnagyobb szolgáltatónak, a Proximusnak 3, 27 millió ügyfele volt tavaly. Rohamosan nőtt a rövid szöveges üzenetek (SMS) száma is 2000-ben. A Mobistar pédául 1999 decemberében 1 millió üzenetet továbbított, tavaly decemberben pedig már naponta ugyanennyit. A szolgáltatók idén a WAP szolgáltatások fejlesztésére helyeznek nagyobb hangsúlyt.

A tízmilliós Belgiumban 2000 végén közel 5,6 millió mobil telefon volt üzemben. A népesség arányában mért telítettség egy év alatt 31 százalékról 55 százalékra nőtt.

Az állami Belgacom távközlési vállalathoz tartozó Proximusnak 3,27 millió, a francia távközlési vállalathoz tartozó Mobistarnak 1,8 millió,míg a legkisebb Orange-nak közel 600 ezer ügyfele van Belgiumban. A vállalatok arra számítanak, hogy az év végére a telítettség meghaladja a 70 százalékot.

A beszélgetéseken kívül a legnépszerűbb szolgáltatás a rövid szöveges üzenetek (SMS) küldése volt, amely tavaly év végén már nem ismert határokat. A Proximus ügyfelei egy éve még csak 10 millió SMS-t küldtek, a múlt hónapban már 90 milliót. A Mobistar 1999 decemberben 1 millió SMS-t továbbított, 2000 decemberben már a napi forgalma volt ekkora, újév napján pedig elérte a 3 milliót. E viharos növekedés hatására a Proximus üzleti bevétele egy év alatt 30 százalékot emelkedett és tavaly 63 milliárd frank volt (mintegy 400 milliárd forint). A Mobistarnál még gyorsabb volt a növekedés.

A másik új szolgáltatás, az internetes kapcsolatot lehetővé tevő WAP viszont egyelőre elmaradt a várakozástól, mert a továbbítás technikai lehetőségei szűkösek. Mindhárom nagy szolgáltató további újdonságokat készül bevezetni idén annak érdekében, hogy az elektronikus üzenetek könnyebben elérhetőek legyenek mobiltelefonról, sőt az internethez való minél gyorsabb és teljesebb hozzáférést is biztosítsák.

(MTI)