<P>Nem kedvelik a vásárlók az internetes autószalonokat</P>

Vágólapra másolva!
A tapasztalok szerint jócskán alulmúlja a várakozásokat az internetes autószalonok forgalma, legalábbis ezt állítja a Financial Times német kiadásában megjelent elemzés. A németországi autóvásárlási szokásokat elemző cikkből kiderül, hogy a legtöbben csupán információszerzésre használják a virtuális autószalonok oldalait, majd az interaktív módon "összeállított" listával felszerelkezve keresik fel a legközelebb lévő valóságos autókereskedőt.
Vágólapra másolva!

Jóval elmarad a várakozásoktól az internetes autókereskedők forgalma, pedig egy közvéleménykutatás szerint a potenciális autóvásárlóknak akár a húsz százaléka is hajlandó volna új gépkocsiját az interneten megrendelni.

Az Opel teljeskörű webes szolgáltatását például, ahol az autó típusának, színének, extra felszereléseinek kiválasztásán kívül a kívánt finanszírozási formát és a biztosítást is megválaszthatja a vevő - csupán 61 kuncsaft vette igénybe a márciusi kezdés óta. Ez a szám jóval elmarad a 300 eladást prognosztizáló rüsselheimi tervtől, ahol ráadásul - a vásárlás ösztönzéseképpen - igen jelentős, 10 százaléknyi árengedményt kínáltak a cég minden online megrendelt járművére.

A visszafogott érdeklődésre többek szerint számítani lehetett, a Fiat hasonló szolgáltatását fél éves periódus alatt összesen két vevő használta ki, de hasonló eredménnyel járt a Smart internetes akciója is. Úgy tűnik tehát, a vevők szeretnének beülni az autóba, mielőtt megvásárolják azt.

Az amúgy tradicionálisan távvásárló Egyesült Államokban sem működik igazán az autóelosztás ilyen módja, tavaly az összesen elkelt mintegy 17,5 millió gépkocsiból mindössze 20 ezret rendeltek meg vevőik az internet segítségével.

A GfK által Németoszágban végzett felmérésből az derül ki, hogy az új autóra vágyók nagy része az internetes autószalonokat csupán az árak összehasonlításának a céljából keresi fel, a próbautat azonban semmiképpen nem hagyná ki az otthonról vásárlás kényelméért cserébe. A megkérdezettek jóval nagyobb része maradna a számítógép előtt, ha a kereskedők jelentős árkedvezményt nyújtanának internetes autóvásárlás esetén, azonban az Opel tapasztalatai ennek éppen az ellenkezőjét mutatják.

(Üzleti Negyed)