Jó negyedévet zárt a Philip Morris

2001.07.19. 14:59

A második negyedében 5,4 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra nőtt a Philip Morris dohányipari konszern nettó eredménye éves összevetésben, így a vállalat megőrizte 35 százalékos piaci részesedését. A világ legnagyobb dohánygyártó cége a kedvező eredményeket az értékesítési árak emelkedésével és a növekvő külföldi kereslettel indokolta. A cég leginkább Kelet-Európában növelte forgalmát.

Az év második negyedében a Philip Morris árbevétele 11, 2 százalékkal 23,2 milliárd dollárra emelkedett éves összevetésben, míg az első félévben 45,5 milliárd dolláros forgalmat ért el a vállalat, ami 11,4 százalékos éves bővülést jelent.

A Philip Morris az Egyesült Államokban 53, 7 milliárd cigarettát értékesített, ami nagyjából megfelel a múlt év második negyedében eladott mennyiségnek. Az amerikai piacon elért eredmény azonban a költségtakarékossági intézkedéseknek köszönhetően 8,6 százalékkal 1,4 milliárd dollárra nőtt.

A vállalat külföldön 4, 7 százalékkal, 179,9 milliárd darabra növelte eladásait: Ázsiában 9, 8 százalékkal, Dél-Amerikában 2 százalékkal, Nyugat-Európában 1, 8 százalékkal, Kelet-Európában pedig 18, 9 százalékkal több cigarettát értékesítettek.

(MTI)

Ajánlat:

Philip Morris