A második legnagyobb műholdas műsorközlő EchoStar készpénzt és saját részvényt kínált eddigi versenytársáért, a Hughesért. A felvásárlással az EchoStar 16,7 millió előfizetőre tesz szert a fizetős televízió-üzletágban, ami újabb 17 százalékos részesedést jelent az amerikai piacon, és az így létrejövő 91 százalékos piaci részesedés az első helyre emeli a társaságot. Az ügylet felügyeleti jóváhagyásra vár, amely elemzők szerint kemény vizsgálat után születik majd meg.
Az EchoStar részvényenként 18,4398 dollár fizet a Hughesért, ez 20 százalékkal több, mint a Hughes 15,35 dolláros pénteki záróára.
A Hughes eladással megszűnik a General Motors utolsó nagy autóiparon kívüli vállalkozása. Az új vállalat az EchoStar nevet használja majd, de továbbra is használják a Hughes DirecTV márkanevet.
Rupert Murdoch ugyanakkor vasárnapi közleményében azt mondta, hogy az ügylet létrejöttével a vidéki területen a fogyasztók elesnek a kábel-tévé előfizetésének lehetőségétől, és számukra csak a műholdas programok vétele marad elérhető.
Az EchoStar részvényei pénteken 1,14 dollárt veszítettek értékükből, és végül 25,26 dolláros áron zárták a kereskedési napot. A részvények árfolyama 11 százalékot emelkedett az idei évben. A General Motors részvényeinek árfolyama ugyanakkor 77 centes emelkedést követően 45,40 dolláron zártak pénteken a New York-i értéktőzsdén.