Ombudsman: a 90-es számok adólevonása jogtalan

Vágólapra másolva!
Az ombudsman álláspontja szerint az általános forgalmi adó jellegéből az következik, hogy ha a magánszemély vagy a gazdasági társaság nem a gazdasági tevékenysége keretében, illetve annak segítése érdekében használja fel a telefonszolgáltatást - ilyen különösen a szerencsejáték-, szex-, társkereső és más emelt díjas szolgáltatások igénybevétele -, akkor e körben ne élhessen az adólevonás jogával.
Vágólapra másolva!

Lenkovics Barnabás, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa csütörtökön közleményt adott ki, mely szerint az emelt díjas szolgáltatások igénybevételének kiszűrése jelen pillanatban csak az adólevonás jogszerűségét, vagyis a hívások üzleti célját igazoló, a szolgáltató telefontársaság által kérésre megküldött részletes száma alapján történhet.

Az ombudsman jelzi: az adóhatóságtól kapott tájékoztatás szerint az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) sem eddig, sem ezt követően nem ellenőrzi, hogy ki vagy kik állnak az egyes hívások mögött, mint ahogyan azt sem ellenőrzi, hogy a gazdasági társaság tevékenysége keretében, illetve annak segítése érdekében használták-e a telefonszolgáltatást.

Az országgyűlési biztos megállapítása szerint ugyanakkor azonban a nyilvánvalóan nem a cég gazdasági tevékenysége érdekében igénybe vett szolgáltatás áfa-tartalma visszaigénylésének és ezzel az adóbevétel jogellenes megrövidítésének megakadályozása az APEH-nak az adózás rendjéről szóló törvényen alapuló joga és egyben kötelessége.

A közlemény szerint az APEH-től kapott tájékoztatásnak ellentmondó beadvány eddig nem érkezett az országgyűlési biztoshoz.

(MTI)

Ajánlat:

APEH

Korábban:

Az adószakértők vitatják az APEH eljárását a mobilhívásokkal kapcsolatban
(2001. november 29.)

Kíváncsi az adóhivatal a vonal túlsó végére is
(2001. november 28.)