A szövetségi versenyhivatal állásfoglalása szerint a tervezett két fúzió a piacot uraló helyzetet teremtene a német üzemanyag-kiskereskedelemben, a repülőgép-üzemanyagok kereskedelmében, valamint a német bitumenpiacon is, ami végső soron a fogyasztók kárára válna. A végleges határozat megszületése előtt az érintett cégeknek lehetőségük van állást foglalni az ügyben.
A két társaság a hivatal közleménye ellenére bízik az egyesülések sikerében - közölték a cégek képviselői több német gazdasági lappal.
A hamburgi Deutsche Shell GmbH és az RWE AG leányvállalata, a DEA Mineralöl AG idén tavasszal jelentették be egyesülési szándékukat. A fúzióval a két cég - 3200 benzinkúttal - vezető szerepet játszott volna a német üzemanyag-kiskereskedelmi piacon, ám röviddel azután a hamburgi Deutsche BP AG és az Aral hálózatot üzemeltető Veba Oel AG is bejelentette egyesülési szándékát, amely összesen 3500 benzinkútból álló hálózatot jelentene.
A hivatal szerint - a fúziókat követően - a három vezető hálózat (a harmadik az Esso) a piac több mint 60 százalékát uralná. A hivatal vezetőjének álláspontja szerint a német piacon már a jelen pillanatban is "üzemanyag-oligopóliumok" működnek.
(Üzleti Negyed)
A BP beszállna az Aral benzinkút-hálózatba
(2001. május 9.)
A Shell és az RWE közös benzinkúthálózatot hoz létre
(2001. március 28.)
Mégsem egyesül az Aral és az OMV
(2001. március 27.)
Egyesülésre készül az OMV és a Veba Oel benzincége, az Aral
(2000. szeptember 27.)