Veszélyben a német üzemanyagpiaci fúziók

Vágólapra másolva!
A német versenyhivatal a vállalatok által közölt feltételek mellett nem járul hozzá a legnagyobb német benzinkúthálózatokat üzemeltető cégek egyesüléseihez. A közelmúltban a Shell és a Dea, valamint az Aral és BP jelentette be egyesülési szándékát.
Vágólapra másolva!

A szövetségi versenyhivatal állásfoglalása szerint a tervezett két fúzió a piacot uraló helyzetet teremtene a német üzemanyag-kiskereskedelemben, a repülőgép-üzemanyagok kereskedelmében, valamint a német bitumenpiacon is, ami végső soron a fogyasztók kárára válna. A végleges határozat megszületése előtt az érintett cégeknek lehetőségük van állást foglalni az ügyben.

A két társaság a hivatal közleménye ellenére bízik az egyesülések sikerében - közölték a cégek képviselői több német gazdasági lappal.

A hamburgi Deutsche Shell GmbH és az RWE AG leányvállalata, a DEA Mineralöl AG idén tavasszal jelentették be egyesülési szándékukat. A fúzióval a két cég - 3200 benzinkúttal - vezető szerepet játszott volna a német üzemanyag-kiskereskedelmi piacon, ám röviddel azután a hamburgi Deutsche BP AG és az Aral hálózatot üzemeltető Veba Oel AG is bejelentette egyesülési szándékát, amely összesen 3500 benzinkútból álló hálózatot jelentene.

A hivatal szerint - a fúziókat követően - a három vezető hálózat (a harmadik az Esso) a piac több mint 60 százalékát uralná. A hivatal vezetőjének álláspontja szerint a német piacon már a jelen pillanatban is "üzemanyag-oligopóliumok" működnek.

(Üzleti Negyed)