Brüsszelben úgy döntöttek, hogy az árak összehangolása érdekében az unió tagországaiban liberalizálják az autókereskedelem rendszerét. Ezután egy kereskedő több márkát is értékesíthet, és nem feltétlenül kell szervizszolgáltatást biztosítania, a márkaszervizek pedig nem kötelesek kizárólag gyári alkatrészeket felhasználni.
A Gémosz elnöke, Gablini Gábor szerint a magyar autókereskedelem igazi problémája, hogy az uniós változások átvételére még a korábbi beruházások kifutása előtt került sor.
A szövetségnek jelenleg több mint 200 márkakereskedéssel, mintegy 146 tagja van, és éves forgalmuk meghaladja a százmilliárd forintot. Az összefogás elsődleges célja az érdekegyeztetést és az érdekképviseletet, valamint a kereskedelem és a szervizek közti kapcsolatok javítása.
Nemzetközi szakértők előrejelzése szerint 2005-re azoknak a kereskedőknek, akik évente kevesebb mint 500 autót tudnak értékesíteni, nem lesz megfelelő anyagi bázisuk. Tíz éven belül pedig a jelenlegi kereskedők száma akár 30 százalékra is csökkenhet.
(MTI)
Ajánlat:
Vezess.hu
(az [origo] autós rovata)
Korábban:
Szabad verseny az uniós autópiacon
(2002. július 17.)
Autóipar - a trenddel szemben
(2001. november 16.)