A vállalat tavalyi tiszta nyeresége, egyszeri tételek nélkül, 715 millió euró volt - hajszállal elmaradva az elemzői átlagtól -, a 2000-es 621 millió euró után. Egyszeri tételekkel - főleg a spanyol NH Hotelesben volt részesedés eladásából származott 52 millió euróval - együtt a nettó profit 767 millió euró lett.
A Heineken működési eredménye 22 százalékkal 1,125 milliárd euróra nőtt, az értékesítés mennyiségre 5 százalékkal, a bevétel pedig 13 százalékkal 9,163 milliárd euróra bővült.
A holand sörgyártó tavaly megjelent az igen féltékeny német piacon, vegyesvállalatot alapítva a bajor BrauHoldinggal, továbbá a Bravo sörgyár megvételével behatolt az orosz piacra is. Az elemzőket szerdán nem lelkesítette, hogy a Heineken nem közölt újdonságot idei felvásárlási terveiről. A piac főleg arra számít, hogy a világ harmadik legnagyobb sörgyára növeli 14 százalékos részesedését a Kaiser sörgyárban.
A Heineken részvényeinek árfolyama szerda reggel 46,77 euró volt az amszterdami értéktőzsdén, 0,23 euróval, azaz 0,49 százalékkal olcsóbb a keddi zárónál. Öt éven belül a részvényárfolyam mélypontja 10 euró körül volt 1997 végén, a csúcsa pedig 56 euró magasságában 2000 végén.
(MTI)
Elhunyt a Heineken világmárka atyja
(2002. január 4.)
Nem hiányzik a könyvtárából?
Mester Sándor: Multimóka - Nemzetközi cégek alulnézetből