Optimistábbak lettek a magyar fogyasztók

Vágólapra másolva!
A "legmárkásabb" magyar ideáltípusa a Mol üzemanyagával feltankolt Malév-gépen Algopyrinjéhez Maggi levest kortyolgat, miközben a Westelnél előfizetett Nokia típusú mobiltelefonját babrálja, OTP-bankkártyával a zsebében - derül ki a Reader's Digest megbízható európai márkákról szóló felmérésének hazai eredményeiből.
Vágólapra másolva!

A magyarok szerint a legmegbízhatóbb intézmény az életükben a család, míg a legmegbízhatóbb szervezet a posta. Hazánk fiai és leányai bevallásuk szerint a legelégedetlenebbek európai összehasonlításban, a németek a leginkább családorientáltak, míg a legoptimistábbak a Svájcban élők és a svédek. A franciák szerényen saját magukat a legglobálisabb gondolkodású címmel jellemezték, a finnek a legalkalmazkodóbbak, míg az oroszok elvették a magyaroktól a legpesszimistább nemzet "kitüntető" címét.

A megkérdezett magyarok 90 százaléka "nagyon" vagy "eléggé" bízik a gyógyszerészekben, így e szakma képviselői iránt viseltetünk a legnagyobb bizalommal, őket a pilóták, ápolónők, majd a tanárok és az orvosok követik. A legkisebb bizalmi tőkét a politikusoknak sikerült megszerezniük, bennük a lakosság 9 százaléka bízik, ehhez mérten az ingatlanügynökök és a utazásszervezők 15, illetve 16 százalékos bizalmi indexe akár sikerként is elkönyvelhető.

A 18 országban végzett felmérés európai átlagából kiderül, hogy a magyarok értékrendje teljesen européer, hisz az átlagos európai polgár ugyanezen bizalmi sorrendet állította fel. A különböző termékcsoportok legmegbízhatóbbnak ítélt márkái Magyarországon a következők: az autók közül az Opel vitte el a pálmát, a mobiltelefonoknál a Nokia, a vitaminok kategóriájában a Centrum, az internetszolgáltatók között az Axelero, a pénzintézeteknél az OTP, a mosóporok között az Ariel, a kozmetikai szereknél a Nivea, a háztartási kisgépek közül a Moulinex, míg a személyi számítógépeknél az IBM volt a nyertes.

A hazánkra jellemző kategóriákban a Győri Keksz termékei bizonyultak a legkedveltebb rágcsálnivalónak, a mobiltelefon-szolgáltatók között a Westel szolgáltatásai a legmegbízhatóbbnak, és az Amstel a legkeresettebb sör.

A felmérés szerint több termékcsoportban, például a légitársaságoknál, a bankoknál vagy az utazási irodáknál az európaiak sokkal jobban bíznak a hazai cégekben, mint a külföldiekben. A többi területen azonban a világmárkáknak sikerült ledönteni a földrajzi és kulturális határokat. Így számos országban győzhetett például a Nokia (mobiltelefonok), a Sony (hifi/audio), a Canon (fényképezőgépek), a Colgate (fogkrémek), az Ariel (mosóporok) és az IBM (PC-k).

Papp Zsolt

(Magyar Hírlap)

Nem hiányzik a könyvtárából?