Gyorsan terjed a cégek körében az ADSL

Vágólapra másolva!
A vállalatok a GKI-Westel e-Gazdaság Index alapján az idei év első negyedévének végén kissé kedvezőtlenebbül ítélték meg kilátásaikat az internet-gazdaság területén, mint egy negyedévvel korábban. A felmérés szerint az elektronikus nagykereskedelmi forgalom 66, míg a kiskereskedelmi 400 százalékkal bővült tavaly, éves összevetésben.
Vágólapra másolva!

A vállalatok az idei év első negyedévének végén kissé kedvezőtlenebbül ítélték meg kilátásaikat az internet-gazdaság területén, mint egy negyedévvel korábban; a GKI-Westel e-Gazdaság Index értéke 10,8-ra csökkent a három hónappal korábbi 11,7-ről - derül ki a két vállalat közös kutatásából. A cégek értékelése szerint az ipari és a szolgáltatói szféra, valamint a turizmus romló várakozásait a kereskedelmi szektor növekvő optimizmusa némiképp ellensúlyozta.

A felmérés szerint internet-kapcsolattal az 5-nél több főt foglalkoztató cégek 75 százaléka rendelkezik, a következő egy évben pedig a cégek további 11 százaléka tervezi a világhálóhoz való kapcsolódást. Az elmúlt fél évben a sikeres marketingakcióknak és a versenyképes árszintnek köszönhetően rendkívül gyors ütemű növekedés zajlott le az ADSL típusú internet-hozzáférések kiépítése terén. Míg a múlt év szeptemberében az ADSL kapcsolatok aránya a vizsgált vállalati szegmensben 1-2 százalékos volt, addig ez az arány ez év márciusára 8 százalékosra emelkedett. A várakozások egyértelműen a szélessávú internet-technológiák, ezen belül is kiemelten az ADSL további térhódítását mutatják.

A GKI Gazdaságkutató Rt. számítása szerint 2001-ben az interneten keresztül lebonyolított nagykereskedelmi forgalom nagysága 31,5 milliárd forintot tett ki, míg az internetes kiskereskedelem 5,4 milliárd forint árbevételt ért el. Ez 2000-hez képest 66 százalékos növekedés az internetes nagykereskedelem és közel ötszörös a kiskereskedelem területén. A bővülés ellenére az internetes értékesítés részaránya egyelőre átlagosan a vállalatok árbevételének 0,1 százalékát teszi ki. 2002-re a cégek a világhálóra épülő értékesítések 52 százalékos növekedését prognosztizálják, a bővülés húzóágazata a várakozások alapján elsősorban a kereskedelmi szektor lesz.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat: