A Vegyépszer cáfolja a MÁV Hídépítő megvásárlását

Vágólapra másolva!
A MÁV Hídépítő Kft. megvásárlásáról nem tárgyal a Vegyépszer Rt. és nem is tervezi az állami tulajdonú cég privatizációjában való közvetlen, vagy közvetett részvételt - jelentette ki Tímár Gyula, az autópálya építésben érdekelt Vegyépszer Rt. vezérigazgatója, az MTI-nek.
Vágólapra másolva!

A vezérigazgató ezzel a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) elnökének, Márkus Imrének keddi sajtóközleményben a MÁV Hídépítő Kft. feltételezett privatizációjáról közzétett állításaira reagált. A MÁV szerint a társaság igazgatósága tájékoztatást hallgatott meg a MÁV Hídépítő Kft. privatizációjáról. A testület egyetértett a MÁV vezetésével, hogy még több hónapos további előkészítésre van szükség a leányvállalat értékesítéséhez. Előtte ugyanis rendezni kell a társaság ingatlanjaival kapcsolatos vitás kérdéseket, és csak azok rendezése után kell jóváhagyásra az igazgatóság elé terjeszteni a privatizációt.

A VSZ szerint vagyonátmentési akcióra készült a MÁV Rt. igazgatósága a szerdai ülésén, amikor a MÁV megrendelések szempontjából monopolhelyzetű MÁV Hídépítő Kft.-t a Vegyépszernek akarta átjátszani "menedzser kivásárlás" fedőnéven. A szakszervezet közlése szerint a 3-4 milliárd forint értékű céget "baráti áron", 1 milliárd forint körüli értéken, több éves részletfizetésre kívánja értékesíteni a MÁV. A Hídépítő Kft. kizárólagos joga a Magyar Államvasutak Rt. hídépítési munkálatainak elvégzése, így a privatizáció nyomán a vasúttársaság fejlesztési tervei egy magáncég kezébe kerülnének.

Márkus Imre tájékoztatása szerint a tervezett vásárlást nem közbeszerzési eljárás keretében, hanem úgynevezett menedzsmenti kivásárlás módszerével tervezik az érintettek. Ez azt jelenti, hogy a Hídépítő Kft.-t az elővásárlási joggal rendelkező menedzsment vásárolná meg, annak hátterében azonban a Vegyépszer Rt. áll mondta Márkus. A MÁV Rt. visszautasította a VSZ elnökének állításait a feltételezett privatizációs visszaélésekről. A vasúttársaságot a leányvállalatok kedvezőbb piaci helyzetbe hozása, a fejlesztés érdekében történő tőkebevonás vezérli, amikor részben, vagy egészben értékesíti a leányvállalataiban lévő tulajdonrészét. Ugyanakkor az ily módon keletkező bevételt a vasúti eszközpark megújítására fordítja a MÁV. A MÁV Közkapcsolati Igazgatósága ugyanakkor megerősítette azt, hogy vételi ajánlat érkezett a Hídépítő Kft.-re.

(MTI)

Ajánlat: