A szakma elítéli a Vodafone hirdetését

2002.06.09. 10:02

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) etikai ad hoc bizottsága határozata szerint a Vodafone új tarifa reklámja sérti a Magyar Reklámetikai Kódex előírását.

A reklámban vezetékes telefonokat és telefonfülkéket a szemétbe dobálnak, amely az ÖRT döntése szerint nem felel meg a tárgyilagos és tisztességes összehasonlítás követelményének.

Az Önszabályozó Reklám Testület a reklámtevékenységben érintett vállalkozások alulról építkező önszabályozó szervezete. A testület feladatának tekinti összegyűjteni, feldolgozni, értékelni a társadalom különböző részeiből érkező kritikákat, elvárásokat, igényeket, és azt közvetíti a reklámipar számára.

Tekintettel arra - fogalmaz az ÖRT -, hogy a piacon elérhető vezetékes előfizetői szolgáltatások száma jól behatárolható, a tárgyalt reklám valamennyi vezetékes előfizetői szolgáltatás jó hírnevét is sérti. Az ÖRT elítéli a durva összehasonlítást tartalmazó kampányt és az etikai normát sértő tevékenység leállítására szólítja fel a Vodafone-t. A testület szerint a versenytársakat támadó, lejáratni szándékozó reklámoknak nincs helyük a magyar reklámvilágban.

(MTI)

Ajánlat:

Önszabályozó Reklám Testület