Fogyasztói Bizalom Index 2002 júniusában 197,4 százalékos értéket ért el, ami közel 3,3 százalékos növekedés az előző negyedévhez képest - tájékoztatott közleményben a Közgáz Marketing Tankszék.

Az index értékét az ország általános gazdasági helyzetével kapcsolatos várakozások, a háztartások pénzügyi helyzetére vonatkozó lakossági vélemények, valamint a tartós fogyasztási cikk vásárlási szokások befolyásolják.

A javulást az okozta, hogy a háztartások a következő évre anyagi helyzetük jelentős javulását prognosztizálják. Márciushoz képest 9 százalékkal többen vélik úgy, hogy anyagi lehetőségeik a következő évben bővülni fognak.

Az optimista vélemények növekedése mellett 3 százalékkal csökkentek a pesszimista várakozások is. Ebben az évben folyamatosan javultak az anyagi helyzettel kapcsolatos lakossági várakozások, amely természetesen nem független a választási kampányban megígért béremelésektől.

(MTI)

Korábban:

Euróövezet: romló fogyasztói bizalom és vállalati kilátások
(2002. július 2.)