Több tévé fogyott a sportközvetítések miatt

2002.08.05. 13:44

A labdarúgó VB hatására nőttek a tévé-eladások Nyugat-Európában és Ázsiában, míg Magyarországon inkább az újonnan nyílt, nagyobb szaküzletek alacsony bevezető árai és az üzletláncok akciói hatottak a piacra - derül ki a GfK Piackutató Intézet legújabb felméréséből.

Nyugat-Európában és Ázsiában a tv-eladások 5, illetve 16 százalékkal emelkedtek, ezen belül különösen a nagy képernyőjű (a 65 centiméteres és nagyobb) készülékek iránt nőtt meg a kereslet.

A GfK adatai szerint az eladott televíziók száma óriási mértékben nőtt az 1998-as franciaországi foci-vb, majd a Sydney-ben rendezett 2000-es olimpia idején, különösen a vendéglátó országokban. Idén is a rendező, illetve világbajnokságon részt vevő országokban adtak el a szokásosnál több színes tévét. Koreában 34, Japánban 21 százalékkal nagyobb forgalmat mértek a tévé-eladásoknál a múlt év hasonló időszakával szemben.

Nyugat-Európában a VB előtti hónapokban a készülék-eladások értéke 71 millió euróval bővült, az előző év hasonló időszakához képest. Mindez értékben 5, mennyiségben 8 százalékos növekedést jelentett. A legtöbbet költő spanyolok mintegy 20 százalékkal vásároltak többet. A sorban Dánia a második, majd Svédország és Németország következik. A világbajnokság második helyezettjei a helyi akciók miatt kisebb értékben, de nagy mennyiségben vásároltak

Kínában sajátosan alakult a tévé-piac. Annak ellenére, hogy az ország labdarúgói most először vettek részt világbajnokságon, tavalyhoz képest mindössze 2 százalékkal vettek több tévét. Ezt a GfK azzal magyarázza, hogy Kínában a televízió-piac az elmúlt években telítődött.

(MTI)

Ajánlat:

GfK Piackutató Intézet

Korábban:

Márkák harca a gyepen 
(2002. június 20.)