Vágólapra másolva!
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) átlagosan heti 50-60 panasz érkezik a lakás-takarékpénztárakkal kapcsolatban, amelyek túlnyomó többsége az elhúzódó kifizetéseket sérelmezi. A lakástakarékok szerint a legtöbb esetben nem szabálysértésről van szó, csupán az ügyfél feledkezik meg a törvény szabta három hónapos kifizetési időszakról - írta a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Sokszor okozhat problémát a lakástakarék-szerződések lejártakor, hogy a három hónapos kifizetési időszak alatt - amit a szükséges papírok, szerződések beszerzésére illetve dokumentálásra írtak elő - valamely bekért dokumentum (a tulajdoni lap 30 napnál nem lehet régebbi) érvényét veszíti. Az ügyfelek türelmét csak tovább feszíti, hogy ez a három hónapos időszak hosszabb is lehet, ha a lakáscélok igazolására benyújtott dokumentumok közül hiányzik valamelyik, vagy érvénytelen.

A lakástakarékok szerint a PSZÁF-hez benyújtott panaszok többsége abból adódik, hogy az ügyfelek gyakran elfeledkeznek a három hónapos utalási időszakról, amely lejártakor - az ügyfél kötelezettségteljesítése esetén - haladéktalanul utalnak.

(Üzleti Negyed)

Korábban:

Lakástakarékok felemás féléve
(2002. augusztus 28.)

Ajánlat:

Lakáshitel 2002
(az Üzleti Negyed különkiadása)

Lakás-takarékpénztárak
(az Üzleti Negyed rovata)