Az idei év első hat hónapjában költségcsökkentés és a pezsgőeladás élénkülése növekvő nyereséghez segítette a világ legnagyobb luxuscikkgyártóját, a Louis Vuitton bőrtermékektől a Moet and Chandon pezsgőkön át a Givenchy divatcikkekig és a Christian Dior parfümig ötvenféle világmárkát birtokló francia LVMH konszernt.

A cég tiszta nyeresége, rendkívüli tételek nélkül, 350 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 318 millió euróról. Az elemzői konszenzus 362 millió eurót várt. A vállalat arculatérték-leírás utáni nettó profitja 11 százalékkal 214 millió euróra csökkent 239 millió euróról. Az egy részvényre jutó profit 10 százalékkal 44 eurócentre olvadt le, 49 eurócentről.

A cég működési profitja a várakozásokat meghaladó mértékben, 19 százalékkal 840 millió euróra emelkedett, 708 millió euróról. Az LVMH júliusban közölt adatai szerint eladásai 2,3 százalékkal 5,82 milliárd euróra emelkedtek, 5,69 milliárd euróról.

A vállalat közleményében a működési profit adatát bíztatónak mondta, tekintettel a nehéz gazdasági környezetre, a világgazdaság lassulására és az idegenforgalom gyengülésére a tavaly szeptember 11-i terrortámadások után. 2001-ben az LVMH működési profitja 20 százalékkal csökkent 2000-hez képest.

Az LVMH a bizonytalan konjunktúra-kilátások ellenére kedvező évre számít, és az év második felében a jövedelmezőség további javulását várja.

Az LVMH részvényeinek árfolyama csütörtök délelőtt 44,29 euró volt a párizsi értéktőzsdén, 1,23 százalékkal drágább a szerdai, 43,75 eurós zárónál. Idén eddig 61,60 és 38,15 euró között, ötvenkét héten belül pedig 61,60 és 28,40 euró között változott az ára. A szerdai zárás alapján a piaci tőkeértéke 21,7 milliárd euró.

(MTI)

Ajánlat:

LVMH