Több tejet ittunk idén

Vágólapra másolva!
Az idén az első félévben három százalékkal több tejet vásároltak a magyar fogyasztók, mint a múlt év hasonló időszakában - áll a GfK Piackutató Intézet közleményében. A tanulmány szerint a legnagyobb forgalmú tejtermékek fogyasztása is növekszik.
Vágólapra másolva!

A magyar háztartásokban korábban évről évre kevesebb tejet ittak a fogyasztók, azonban ez a tendencia megvátozni látszik, a tanulmány szerint. A januártól júniusig terjedő időszakban a háztartások tejfogyasztása meghaladta a 30 millió litert, amire évek óta nem volt példa. Értékben a tejvásárlások 11 százalékkal növekedtek a múlt év első hat hónapjához képest, és meghaladták a 31 milliárd forintot.

A legnagyobb forgalmú tejtermék ebben az időszakban a sajt volt, amire idén is a legutóbbi években megszokott fellendülés jellemző - áll a tanulmányban. Mennyiségben 14, értékben pedig 15 százalékkal nőtt a sajt fogyasztása az első félév során, a tavalyi év hasonló időszakhoz képest. Ez 10 ezer tonnánál nagyobb mennyiséget jelent, és több mint 12 milliárd forintot.

A tejföl-piacon a legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után az idei első félévben 7 százalékkal több tejfölt fogyasztottak a háztartásokban, mint tavaly, és 11 százalékkal többet költöttek rá.

Dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása is. Mennyiségben plusz 11 százalékot, értékben pedig 18 százaléknyi többletet regisztráltak a GfK piackutatói. Ezt a termékcsoportot a tavalyi megtorpanás után újra az 1990-es évek végén megszokott növekedés jellemzi. Piacának féléves mérete meghaladja a 7 milliárd forintot.

A GfK Piackutató Intézet megállapította azt is, hogy idén általában növekszik az élelmiszerek fogyasztása a háztartásokban.

A háztartások tejtermék-fogyasztási trendje:
(Az előző évhez képest, százalékban.)

Év

Tej

Sajt

Tejföl

Gyümölcsjoghurt

1998/1997

Nincs adat

Nincs adat

0

+ 9

1999/1998

Nincs adat

+ 4

- 6

+28

2000/1999

- 3

+ 1

- 8

+ 4

2001/2000

- 6

+ 6

- 1

- 4

2002 I.-VI./ 2001 I.-VI.

+ 3

+14

+ 7

+11

Forrás: GfK Piackutató Intézet ConsumerScan

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Árak - az Üzleti Negyed rovata

Korábban:

A tejpiaci válságra még nincs megoldás
(2002. június 28.)