A japán Suzuki Motor Corp. 21,1 százalékkal növelte a csoportszintű működési eredményét a szeptemberrel zárult első üzleti félévében az egy évvel korábbihoz képest, 37,85 milliárd jenre (314,3 millió dollár). Az értékesítése 18,5 százalékkal 1,03 billió jenre nőtt.

A Suzuki, amely a legtöbb kisautót gyártja Japánban, pénteken azonban egyszersmind csökkenő tiszta nyereségről számolt be: ez 8,4 százalékkal 10,19 milliárd jenre csökkent az első üzleti félévben az egy évvel azelőttihez képest.

Az üzleti év egészére megismételték a júniusi előrejelzést: 30 milliárd jenes tiszta nyersséget és 1,98 billió jenes forgalmat várnak. A 20 százalékban a General Motors tulajdonában lévő Suzuki tiszta nyeresége az idén márciussal végződött, előző üzleti évben 10,6 százalékkal 22,39 milliárd jenre, a forgalma 4,2 százalékkal 1,67 billió jenes rekordra emelkedett.

A Suzuki értékesítése azért nő jól, mert Japánban egyre népszerűbb a kisautó mint második családi kocsi - az új autók piacának 30 százaléka kisautó -, és a Suzuki más márkáknak is gyárt, köztük a Mazdának és a Nissannak miniautókat, a General Motorsnak és a Subarunak kisautókat.

(MTI)

Ajánlat:

Suzuki 

Korábban:

Bővül az esztergomi Suzuki-gyár 
(2002. július 22.)