A tavaly februári, budaörsi áruháznyitáshoz hasonló tömegjelenetekre lehet számítani az Electro World soroksári áruházának csütörtöki megnyitóján - írja a Magyar Hírlap. A lap értesülése szerint a társaság és legfőbb riválisa, a Media Markt a magyar piacon modellezi azt az árháborút, amit a térség többi országában is folytatni kíván.

A soroksári áruház 20 ezer vásárlóra számít a nyitás napján. Az árengedmények miatt már napok óta a biztonsági őrök tartják távol az épülettől az érdeklődőket. A lap beszámolója szerint egy nagyváradi család például már három napja autójában alszik, hogy biztosan bejuthassanak az üzletbe. Sebestyén Péter, a társaság magyarországi vezetője a vevők kultúráltabb kiszolgálását ígéri, mert mint mondta, sokat tanultak a budaörsi megnyitó tapasztalataiból.

Sebestyén a Magyar Hírlapnak azt mondta, hogy alacsony áraikkal nem a konkurencia térdre kényszerítése a céljuk, hanem a vállalat nevének ismertté tétele. Ezzel ellentétesen nyilatkozott Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, aki szerint a két vállalat közötti árharcnak számos kisebb üzlet már áldozatává vált; a szakember a trend folytatására számít.

A Magyar Hírlap úgy értesült, hogy a két rivális kereskedelmi cég anyavállalata nemcsak a magyar vásárlók pénzéért verseng. A lap úgy tudja, hogy a társaságok Magyarországon modellezik azt az árháborút, amit később ki kívánnak terjeszteni a térség többi országára is.