A UAL vesztesége az elmúlt üzleti évben rekordszintre, 2,1 milliárd dollárra emelkedett, és idén eddig 1,7 milliárd dollárt vesztett. A légitársaság naponta 8 millió dollár készpénzt veszít, ezért a hitelt elsősorban adósságai törlesztésére használná fel.
A UAL csődje csődhullámot indíthat el a légitársaságok körében, mivel a csődvédelem jelentősen csökkentené a UAL költségeit, s így a többieknek egy náluk lényegesen alacsonyabb költséggel üzemelő társasággal kell versenyezniük.
A többiek is bajban vannak
Az American Airlines - amely a világ legnagyobb légitársasága - szintén a túlélésért küzd, éves költségeit 4 milliárd dollárral kellene csökkentenie. A Delta Airlines - a harmadik számú szereplő az amerikai piacon - már egymilliárd dollárral visszafogta kiadásait, és a 2003-2005 közötti időszakban éves üzemi költségeit 2,5 milliárd dollárral kellene mérsékelnie.
Az amerikai légiforgalmi ipar az elmúlt évben 7 milliárd dollár veszteséget szenvedett el, és idén hasonló nagyságrendre lehet számítani. Néhány elemző ugyanakkor úgy véli, hogy az American és a Delta készpénz-ellátottsága lényegesen jobb, mint a Unitedé, így esetükben nem kell csődtől tartani.
A UAL esetleges csődje a többi nagy légitársaságot egyre inkább a "fapados", alacsonyabb költségű és szolgáltatási színvonalú működés irányába terelné. Ezen a piacon jelenleg a SouthWest Airlines a legnagyobb szereplő az Egyesült Államokban.