Itthon is virágzik a Mikulás-iparág

Vágólapra másolva!
Magyarországon egyre népszerűbbek a Mikulás-közvetítő cégek. A gyermekes családokon kívül a hazai vállalatok is előszeretettel szerződtetnek egy-egy bértélapót a különböző cégrendezvényekre. Az ajándékokat néhány ezertől több százezer forintig osztogatják a profi és kevésbé profi Mikulások - írja pénteki számában a Népszabadság.
Vágólapra másolva!

A hazai cégek elsősorban dolgozói szórakoztatására szerződtetik valamely rendezvényszervező cég Mikulását, de egyre több vállalat használja reklámcélokra a szakállas öregembert. A szolgáltatás ára a színvonaltól és a "műsoridő" hosszától is függ. A cégeknek szánt egész estés műsorok akár több százezer forintba is kerülhetnek a profi rendezvényszervezőknél, de van olyan Mikulás is, aki már néhány ezer forintért házhoz megy.

Halász Etelka, a Magyar Mikulás Alapítvány elnöke a Népszabadságnak elmondta, hogy az alapítvány 20-25 Mikulást foglalkoztat, akik családokhoz 8 ezer, cégekhez pedig 10-12 ezer forintért mennek ki. Az alapítvány elnöke elmondta, hogy kevés hasznot hajtanak a bérmikulások, és a kevés profitot a kórházakban lévő gyermekek megajándékozására fordítják.

A Mikulás-konjunktúrát nem csak a rendezvényszervezők használják ki, hanem az ajándékok, főként az édességek gyártói is. A Nestlé Népszabadságnak nyilatkozó szóvivője elmondta, hogy a csokifigurák tekintetében változás tapasztalható, mert egyre keresettebbek az ízlésesen csomagolt valódi tejcsokoládéból készült figurák. A déligyümölcsök és a mogyoró viszont ma már kevesebbszer kerül a csizmákba - írja a Népszabadság.