2003. januárjától 160 kilométerrel nő a fizetős, állami autópályák hossza az M3-as új 60 és a fizetőssé váló, felújított M7-es 100 kilométeres szakaszának köszönhetően. A Világgazdaság értesülései szerint az M7-es Érdig továbbra is ingyenes marad és nem kell majd fizetni a Székesfehérvárt elkerülő szakaszon sem.
A szaktárca elképzelései szerint egységessé vállnak a díjkategóriák, így jövőre csupán három marad. Az első díjkategóriába (D1) a 3,5 tonna alatti járművek, a másodikba (D2) a 3,5-7 tonna közöttiek, a harmadikba (D3) az ennél nehezebb járművek kerülnének.
Ha a kormány elfogadja a GKM díjemelési tervezetét, akkor jövőre a szokásosnál jóval nagyobb mértékben drágulnak az úthasználat árai: az első díjkategória díjai átlagosan 10-13 százalékkal nőnének, a heti matrica ára 1500 forintról 1800-ra, a havié 2600-ról 3100-ra, az évié 24-ről 30 ezerre nőne. A második díjkategóriában 30-32 százalékos, a hét tonna feletti járműveknél 50 százalék feletti emeléssel számolnak.