Eltűnhetnek a félrevezető ételreklámok

Az Európai Unió az alacsony zsírtartalom és az immunrendszert erősítő, továbbá magas rosttartalmat hangoztató szlogenek betiltására készül. Magyarországon a szabályozás hiányos, a biotermékek készítői azonban az idén a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) razziájára számíthatnak - írja a Világgazdaság.

A félrevezető reklámok és szlogenek betiltására készülhetnek az élelmiszergyártók az Európai Unióban. A tervezett szankciók a termékeken előszeretettel feltüntetett könnyű és alacsony zsírtartalommal kapcsolatos - tudományos adatokkal nem alátámasztható - reklámokra vonatkoznak majd. A korlátozás továbbá kiterjedne az immunrendszer erősítésével vagy a súlyfelesleg-leadást propagáló reklámfeliratokra is.

Az elképzelések szerint a bizonytalan hátterű reklámszlogenek helyett a tudományos alapú, megbízható információnak kell szerepelni mind a tápanyagértékre, azon keresztül pedig az egészségi összetevőkre vonatkozóan is, amelyet az egész EU-ra kiterjedő egységes definíciórendszerrel biztosítanának a jövőben. A javaslatot április elején terjesztik az Európai Bizottság elé.

Magyarországon a hatályos jogszabályok csak általánosságban fogalmaznak meg tiltásokat az élelmiszerárukon megjelenő reklámokra vonatkozóan. A legfontosabb közülük, hogy nem szabad gyógyhatást tulajdonítani az élelmiszereknek. A Világgazdaság értesülése szerint a legtöbb reklámszlogen-visszaélésre a biotermékek esetében kerül sor. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség az idén nagyszabású ellenőrzési akciót kezdeményez.

KAPCSOLÓDÓ CIKK