Naponta átlagosan hét ügyfél fordult a Hírközlési Felügyelethez (HíF) tavaly a távközlési cégek szolgáltatásaival kapcsolatban. A reklamálók többsége a számlákat kifogásolta.

Tavaly összesen 2529 ügyfél fordult panasszal a HíF-hez. Ez nagyjából megegyezik a 2001-es adatokkal, írta a Napi Gazdaság. A legtöbben a számlákkal kapcsolatos kifogással éltek. A felügyelet a panaszok mintegy 20 százalékát találta megalapozottnak, mondta a felügyelet módszertani munkatársa Berzovay István.

A legtöbb kifogás a HíF szerint a vezetékes telefóniával volt kapcsolatos: a panaszok többsége a 81-es körzetű hívások díjával kapcsolatos félreértés miatt érkezett. A kifogást emelő ügyfelek a televíziós játékoknál szavazásra használt 81-es szám hívásakor ugyanis azt hitték, hogy az a 90-es számnál megszokott percenkénti 400 forintos díjjal számol, pedig ennél a számnál már a kapcsolás kerül ennyibe.

 A panaszlista második helyén a kábeltelevíziós szolgáltatók voltak, a velük kapcsolatos, HíF-hez beérkezett kifogások száma tavaly 327 volt. Tavalyelőtthöz képest a panaszok túlnyomó része nem műszaki kifogás, hanem a díjszabással vagy a csomagok átszervezésével kapcsolatos volt.