Többet költünk a kis boltokban

Vágólapra másolva!
Az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok 1900 milliárd forintos tavalyi forgalmából a hipermarketek 19 százalékkal részesedtek a 2001-es 17 százalék után. A hipermarketek megjelenése óta először tavaly nőtt a kis boltok piaci részesedése - áll a GfK Hungária legújabb felmérésében.
Vágólapra másolva!
Vásárlás/uzletinegyed/vasarlas/index.htmlAz Üzleti Negyed rovata.

A szervezetlen értékesítés még mindig érzékelhető súllyal bír: az élelmiszerek és háztartási vegyi áruk 4-5 százalékát továbbra is többek között utcai árusoktól szerezte be a lakosság. A nagy eladóterű bolttípusok a háztartások vásárlásaiból együttesen ugyanúgy 52 százalékkal részesedtek 2002-ben, mint egy évvel korábban.

Bolttípusok részesedése a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból, 75-80 vizsgált termékkategória alapján, százalékban:

Bolttípus

2000

2001

2002

Hipermarket

13

17

19

Szupermarket

15

14

14

Nagy diszkont

16

16

15

C+C áruházl

6

5

4

Önálló kis bolt

35

35

36

Piac, utcai árus

5

4

5

Egyéb

10

9

7



(Forrás: GfK Piackutató Intézet ConsumerScan)