Főként az érettségizett férfiak olvasnak női lapokat

A női lapok olvasóinak egy hetede, míg a férfiaknak szóló magazinok egynegyede a másik nem soraiból kerül ki - derül ki a GfK Piackutató Intézet "Nemzeti Médiaanalízis" című tanulmányából.

A férfi magazinokat olvasó hölgyek közel fele érettségizett, míg a teljes népességből csak 23 százalék rendelkezik középfokú végzettséggel. A női lapokat forgató férfiak több mint fele érettségizett vagy diplomás. Ennek megfelelően kisebbséget alkotnak a nyolc általánost vagy kevesebbet végzettek.

A női és férfi lapok megoszlása nemek szerint (százalékban)

Olvasók neme

Női lapok

Férfi lapok

Férfi

14

75

86

25

Összesen

100

100


Forrás: GfK Piackutató Intézet - Szonda Ipsos

A korcsoportokat tekintve leginkább a 30 évesnél fiatalabb nők érdeklődnek a férfiaknak szóló témák iránt, legkevésbé pedig az 50 évesek és idősebbek. A női lapokat olvasgató férfiak legnagyobb része a 18-29 év közötti, és itt is 50 felett csökken meredeken az érdeklődés.

A női és férfi lapok ellenkező nemű olvasóinak megoszlása iskolai végzettség szerint. (százalékban).

Iskola végzettség

Férfi lapokat olvasó nők

Női lapokat olvasó férfiak

Teljes népesség

Kevesebb mint 8 általános

4

5

15

8 általános

29

18

32

Szakmunkás

14

21

20

Érettségi

44

35

23

Egyetem/Főiskola

9

20

10


Forrás: GfK Piackutató Intézet - Szonda Ipsos

Figyelemre méltó, hogy mind a férfi, mind a női lapot olvasók között alulreprezentált az egy fős háztartásban élők száma, azaz vélhetően a férfi lapokat olvasó nők elsősorban a férfiak által megvásárolt lapokba nézik át, és a helyzet fordítva is érvényes - derül ki a GfK felméréséből.