Az Európai Uniós csatlakozást követően várhatóan növekedni fognak a gépjármű-biztosítások díjai. A drágulás elsősorban az igen alacsony kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjaknál, kisebb mértékben a casco-biztosításoknál következik be.

A várható áremelkedés két oka van: az egyik az, hogy Magyarországon két-három éve már ma is érzékelhető tendencia, hogy a személyi sérüléses balesetekre a korábbinál nagyságrendekkel magasabb kártérítést kell majd fizetniük a biztosító társaságoknak. Magasabbak lesznek ugyanis a bérek - és így a járadékok, illetve a kieső jövedelem után fizetendő összeg is, nőnek az egészségügyi ellátás költségei és általánossá válhat a ma még csak elvétve megítélt nem vagyoni kártérítés iránti igény. A másik ok a járműjavítások munkadíjának várható emelkedése.

A szakemberek szerint nem hirtelen, hanem éveken át elhúzódó díjnövekedésre lehet számítani. Az igen erős piaci verseny miatt a társaságok eddig csak óvatosan emeltek díjat, az erős verseny még az utóbbi két évben is visszarettentette a cégeket az inflációt meghaladó arányú díjemeléstől. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások díjai hagyományosan igen alacsonyak az EU-országokban is. Két-három évvel ezelőtt több osztrák és német biztosítónak okozott súlyos károkat, hogy a cégek az erős verseny miatt a szükséges minimálisnál is alacsonyabbra szabták áraikat.

A casco-biztosítások díjai sokkal inkább hasonlítanak egy másik vagyonbiztosításhoz, mint a sokak által adóként felfogott kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás. A magyarországi biztosítók tavaly átlagosan évi 130 ezer forintot kértek el egy casco-biztosításért, míg a "kötelező" díja ennek csaknem egyötöde, évi 27 ezer forint volt. A casco díja így kisebb, a korábbi évekről áthúzódó elmaradást mutat, mint a kötelező, de az EU-ban átlagosan magasabb munkadíjak a casco díját is feljebb srófolhatják. Ugyanakkor a személyi sérüléssel kapcsolatos növekvő terhek nem, mivel azok fix összeggel és kiegészítő biztosításként szerepelnek a casco-biztosítási csomagokban.