Órák, villák, autómobilok - a pénz mutatói

Az [origo] ezúttal annak járt utána, hogy a társadalmi szimbólumokat is betöltő műszaki cikkek, luxusjavak vagy éppenséggel lakások közül mi a felső határ a hazai kínálatban, azaz mi az az összeg, ami fölé már nem lehet menni.

 

 

Forrás: [origo]

Miután a - két cég szétválását követően - kivonult Magyarországról a Bentley és a Rolls-Royce, igencsak nehéz helyzetbe kerültek azok, akik százmilliós értékben kívánnak maguknak autót vásárolni. A becsületes munkával felhalmozott óriási tőke szinte egyetlen kifejezési lehetősége egy német sportkocsi maradt, a maga 66 milliót meghaladó alternatívájával. A Porsche Hungária által forgalmazott Porsche 911 GT2 ára 66 725 000 forint, ami messze felülmúlja a konkurens autócsodák árszínvonalát mind a sportkocsik, mind a limuzinok terén: a BMW Z8-as kabriója 47 217 000 forintba, míg a Mercedes CL 600-as Biturbo sportkupéja 44 693 000 forintba kerül.

Tavaly 15 új Porsche talált gazdára hazánkban, azonban ezek közül egy sem volt GT2-es, ugyanis a csúcsmodell 2001-es debütálása óta egyetlen magyarországi megrendelés sem érkezett erre a típusra az importőrhöz. Pedig a horribilis ár - autókhoz értő szakemberek szerint - mindenféleképpen indokolt, hiszen a GT2-es gyakorlatilag egy közutakra szabadított versenyautó, mindazon technikai újításokkal telezsúfolva, amire napjaink német autóipara csak képes. 462 lóerő, 4,1 másodperces száz km/órára való gyorsulás és 315 km/órás végsebesség a legdrágább Porsche főbb jellemzői, amit bárki átélhet, ha képes lemondani egy autó kedvéért belbudai ingatlanáról.

Guruló luxus: Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic

Forrás: [origo]

A legendás amerikai márka igencsak hosszú névvel illette a kínálatának csúcsát képező Electra Glide Ultra Classicot, amely egyben a legdrágább itthon kapható motorkerékpár. Az elképesztő kényelmi felszerelésekkel telezsúfolt motor ára 8 145 000 forint szürke-fekete fényezéssel, ám létezik egy "olcsóbb" egyszínű (fekete) verzió is, amelyért 7 737 000 forintot kell leszurkolni. A forgalmazó cég közlése szerint eddig hat csúcs-Harleyt sikerült itthon eladni, amellyel gyakorlatilag ki is merültek a készletek, ám ha valaki még nagyon siet, elcsípheti az utolsó (egyszínű) példányt.

Az Electra Glide Ultra Classic az egyik legjobban felszerelt Harley, így a megélhetési gondokkal feltehetően nem küszködő tulajdonosok első osztályú hifivel, CB-rádiórendszerrel, hang által vezérelt Intercommal és tempomattal tehetik kényelmesebbé az utazásukat. A felszereltségi lista gazdagsága ellenére rengeteg további extrát lehet az Ultra Classichoz kérni, így a vételárat nem nehéz további hárommillióval megfejelni, de természetesen itt sem létezik határ, lehetetlent kérni szinte lehetetlen.

Forrás: [origo]

Az amerikai cirkálótól teljesen különböző filozófia jegyében alkották meg az olasz Ducati motorgyárban a limitált kiadású 999R szériát, amely árát tekintve szintén nehezen talál legyőzőre. A motorok Ferrarijának számító márka legdrágább modellje 7 100 000 forintba kerül, de akárcsak a Harley estében, itt is további milliókat lehet elkölteni az extra-katalógust átlapozva. A magyar importőrhöz eddig egy megrendelés érkezett a 999R típusra, amely a Ducati superbike versenymotorjának egy minimálisan megszelídített utcai változata. Ennek fényében talán már nem is tűnik olyan soknak a vételár, hiszen ez autókra vetítve olyan, mintha Schumacher Forma-1-es Ferrariját árulnák a szalonokban...

Előző
Következő