Az árleszállításokat először a nagy hipermarket láncok kezdik meg, ahol a vásárok általában a készlet erejéig tartanak, és helyükre már az őszi kollekciókat töltik fel. A nagy multinacionális cégek hipermarketjeiben a leértékelés nemzetközi tendenciákhoz igazodik, az egyes országok között csupán néhány napos eltérés lehet.
A nagy nyári és téli árleszállítások elsősorban a ruházati termékeket árusító üzletekre vonatkoznak, de az akciókat - ezekkel egy időben - a műszaki cikkeket, vagy bútorokat árusító cégek is alkalmazzák.
Az olasz Terranova divatcég üzleteiben például az elsődleges cél, hogy a szezonális készleteket mindenképpen eladják, ugyanis a cég vásárlói jövőre már nem veszik meg az idei holmikat - mondta a Népszabadságnak Czakó Judit, a cég ügyvezetője. A Terranova egyébként folyamatosan figyeli a meteorológiai előrejelzéseket, épp ezért a nyári leárazásokat már július közepén megkezdték, számítva az enyhébba augusztusra - tette hozzá az ügyvezető.
Az évszakhoz nem köthető termékek esetében az árengedmény csak ritkán éri el az 50 százalékot, inkább a 10-20 százalékos árleszállítás a jellemző - írja a Népszabadság.