Változtak a reklamáció szabályai: több jogot kaptak a vásárlók

Szeptemberben megváltoztak a reklamációs ügyintézés szabályai. Kkötelező a jótállás akkor is, ha ez nem követelmény az uniós tagországokban. Szeptembertől fél év helyett két évig élhetnek reklamációs jogukkal a vásárlók, ha kifogásolnivalót találnak a termékeken.

A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója, Huszay Gábor elmondása szerint szeptembertől fél év helyett két évig élhetnek reklamációs jogukkal a vásárlók, ha kifogásolnivalót találnak a termékeken. A hibát nem csak haladéktalanul, hanem két hónapon belül is lehet majd jelezni. Az első féléves időszakban a kereskedő kötelessége bizonyítani a reklamáció alaptalanságát, ezt követően a vevőt terheli a bizonyítás kötelessége.

A korábbi szabályozás szerint jogos reklamáció esetén a vevő választhatott a kijavítás, a csere, az árleszállítás vagy a vételár visszafizetése között. Jelenleg elsősorban a 15 napon belüli kijavítás lesz az eladó kötelessége, ha ez nem lehetséges, akkor cserélnie kell a terméket. Ezt követheti az árleszállítás vagy a vásárolt termék vételárának visszafizetése.